Kaksa Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Innebære ditte kun det med trafikalt grunnkurs, som allerede har blitt innført? Eller er dette noe nytt igjenn? Nokon som veit noko? Spørs da om eg må begynne å ta lappen i år, ta ein kjøretime eller noko slikt før jul, og fortsette rundt påsketider =) Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudding Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Grunnen til dette er en ny normalplan. Normalplanen er "planen for kjøreopplæring" altså et dokument som lovfester hvordan kjørelærere må gjennomføre kjøreopplæringen, og hvem elementer de må ha med. Den nye planen er mere "alle starter på et holdningsskapende trafikalt grunnkurs" Også bygger man på med en del på den veien man vil gå.. Feks moped eller normal personbil. Også under bilopplæringen er det kommet inn nye små "milepæls prøver" som trafikklæreren skal gjennomføre før eleven kan komme til neste trinn i opplæringen. Den nye planen for føreropplæring er fortsatt bare i utkast, men vil i høyst sannsynlig bli vedtatt nå til nyttår. Selv om jeg er på vei til å bli trafikklærer selv vet jeg litt for lite om den nye planen, men jeg har noen utkast som jeg burde summe meg til å lese gjennom. mvh Tor :D Siter Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder... Driftfun.com LS1 200sx s13 under konstruksjon... www.gunstig.no <-Bilvideo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudding Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Originally posted by Kaksa Nokon som veit noko? Spørs da om eg må begynne å ta lappen i år, ta ein kjøretime eller noko slikt før jul, og fortsette rundt påsketider =) Svaret her er at JA du må ha flere timer og mer obligatorisk om du venter med å begynne å ta lappen til etter nyttår. Hører du derimot med en kjøreskole og tar en time nå, får de skrevet deg inn som elev, og du kan ta kjøreopålæringen etter dagens modell selv etter nyttår... Ja jeg vil vel egentlig anbefale deg å begynne på en time før nyttår engang... For å spare penger på hele opplæringen. :) Siter Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder... Driftfun.com LS1 200sx s13 under konstruksjon... www.gunstig.no <-Bilvideo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg