Gå til innhold

avstiving av bil

Ranger emnet


ØysteinSlåke

Anbefalte innlegg

Ved montering av:

 

-lavprofil dekk

-hardere dempere

-stivere fjærer

-polyurethan foringer

 

...vil jo påkjenningene på sjølve karosseriet på bilen øke,

over tid vil fjørbeintårna "knee" sammen. og det svakeste punktet vil sprekke.

 

holder det da og montere stag mellom tårna? eller må eg gå kraftigere tilverks og stiva av og forsterke heile bilen.

 

Tenker her på "go-kart" på offentlig vei, omtrent slik Golf Mk1'en min kommer til å bli. (må kjøpe nyrebelte ;) )

 

mvh

øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilsveis karosseri Ottar ??? Det gjør ikke de selv på rallybiler engang!! En kompis her i Ålesund har vært med å bygd opp en del Subaru rallybiler,Thomas Schie sin osv.....Der fjerner de ALL understellsmasse ( EN JÆVLIG JOBB) lager til sveise larver på 3 cm så 6 cm opphold så 3 cm sveis igjen osv osv på absolutt alle plateskjøter.Da blir bilen så stiv at du vil ikke tro det!!!!!!Selv med org. foringer og fjærer demepere har du problemer med å rugle på bilen sideveis.Stort sett dekka som gir etter bare.Samme karen skal til å sveise et gedigent bur i sin Audi 90 quattro med S2 motor med Haltech.Han orker ikke sømsveise bilen fordi det er en JÆVLIG jobb å fjerne understellsmasse

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandblåse tektyl går ikke.....mens herda karosserikitt kan blåses bort.

 

Når det gjelder forsterkninger, lønner det seg alltid å sømsveise bilen, fordi vridningsstivheten øker noe enormt. Du kan jo også med fordel ta kontakt med et firma som driver med trimming/chassisbygge for å forhøre deg om hvilke deler av bilen som trenger forsterkning i form av plater eller lignende.

F. eks. Kvikk-Service ved Kjell Aaen. (sitter også i Bilsportforbundet) Han driver mye med boble og "påssje":)

 

Om han ikke kan hjelpe deg med noen tips, kanskje han vet om noen som kan hjelpe deg???

live to drive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle stive av bilen min litt jeg også, med følgende.

 

- Gule Koni Sport med 40mm Eibach Fjærer

- 16" Alu Felger med 205 dekk.

- Powerflex Foringer rundbaut.

- Stabstag (Forran mellom demper tårne og triangel stag bake)

 

Funker dette bra? Jeg gidder faen ikke sveise noe greier.

 

Det er just. muligheter på dem gule koni sport demperne? Så man kan justere stivheten?

 

Alle sier jo at Gule Koni og Eibach Fjærer er det beste på Golf 2'erne.

 

Dette burde sitte godt? :) Burde jeg ha lavere forran? Ved hjelp av 15mm Bonrath senkeskåler (har noen liggende her hjemme)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spinn

Sandblåse tektyl går ikke.....mens herda karosserikitt kan blåses bort.

 

Når det gjelder forsterkninger, lønner det seg alltid å sømsveise bilen, fordi vridningsstivheten øker noe enormt. Du kan jo også med fordel ta kontakt med et firma som driver med trimming/chassisbygge for å forhøre deg om hvilke deler av bilen som trenger forsterkning i form av plater eller lignende.

F. eks. Kvikk-Service ved Kjell Aaen. (sitter også i Bilsportforbundet) Han driver mye med boble og "påssje":)

 

Om han ikke kan hjelpe deg med noen tips, kanskje han vet om noen som kan hjelpe deg???

 

Sandblåste jo bilen til "mk1gti", ittno problem sjø.

Skal ta min nå, driv å ribber den.

 

Tlf.nr til denn Kjell Aaen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

- Stabstag (Forran mellom demper tårne og triangel stag bake)

 

 

Et stag mellom fjærbeina foran vil jo ikke gi full effekt med mindre det også sitter med bein bakover til torpedoveggen, slik som Volvo sitt originale til 240 foreksempel er konstruert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ottar

 

Sandblåste jo bilen til "mk1gti", ittno problem sjø.

Skal ta min nå, driv å ribber den.

 

Tlf.nr til denn Kjell Aaen?

 

har ikke nr. på stående fot.....:)

 

Når det gjelder sandblåsing, har ikke jeg personlig gode erfaringer meg seig tectyl, oppkevde at sanda "klumpet" seg under bilen. Og for å unngå at platene i gulvet slår seg p.g.a. varme fra sandblåsinga har jeg valgt å bruke varmepistol og skrape for å få av tectylen før vi har blåst bilen!!!:)

live to drive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audi quattro turbo

Heilsveis karosseri Ottar ??? Det gjør ikke de selv på rallybiler engang!! En kompis her i Ålesund har vært med å bygd opp en del Subaru rallybiler,Thomas Schie sin osv.....Der fjerner de ALL understellsmasse ( EN JÆVLIG JOBB) lager til sveise larver på 3 cm så 6 cm opphold så 3 cm sveis igjen osv osv på absolutt alle plateskjøter.Da blir bilen så stiv at du vil ikke tro det!!!!!!Selv med org. foringer og fjærer demepere har du problemer med å rugle på bilen sideveis.Stort sett dekka som gir etter bare.Samme karen skal til å sveise et gedigent bur i sin Audi 90 quattro med S2 motor med Haltech.Han orker ikke sømsveise bilen fordi det er en JÆVLIG jobb å fjerne understellsmasse

 

 

 

Hvordan sveiser de sømmene? Først 3 cm, så 6 cm--Neste??

 

 

Noen som har gode tips om hvor jeg bør sveise på en 240 (gidd ikke sveise ALT)?? Noen svake punkt?

 

Hva er den beste måten å fjerne undrestellsmassen på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by menace

ja, då blir det rensing av tectyl , sveising og burbygging i vinter då, + sammensetting av bilen.

 

Gler meg til våren allerede :)

 

Der er jo gamlebilen til Fridtjov jo! Gleder meg til den komme på vegen igjen... noe særlig mere morro enn den bilen skal en leite lenge etter. Husker fortsatt første gang jeg satt på, fy F hvordan den gikk! Du har virkelig noe å se fram til...

 

Store mod planer for bilen? Kjøpte du med HR settet hans også? Skal du ha på Work felgene eller litt mer "jordnære" felger?

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte bilen uten H&R settet, skal bruke KW settet eg hadde på den grønne.

Sånn det ser ut no blir det nok WORK-hjula ja, du kan få kjøpe dei så kjøper eg meg nye litt mindre WORK-hjul. må valse litt og det kommer nok bur og bøtteseter + ny lakk.

 

Planen er å bli klar til våren, men ting tar tid

Må ein tur og hente resten av delene hos Fridtjov og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår