Gå til innhold

Merklig enhet i motorrom..

Ranger emnet

gEIRA

Anbefalte innlegg

Originally posted by Asim

Det skal visstnok gi bedre gnist.... om det funker vet jeg ikke, men all logikk tilsier at det burde gi litt effekt...

Noen som har prøvd dette og kan dele litt erfaring? :)

Det beste er nok å trimme dynamoen så man får høyere spenning og dermed mer gnist. Bør gi noen hester ekstra på hjulene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Asim

Det er enkelt fortalt ekstra jording til HELE motoren/ girkassa.

Det skal visstnok gi bedre gnist.... om det funker vet jeg ikke, men all logikk tilsier at det burde gi litt effekt...

Noen som har prøvd dette og kan dele litt erfaring? :)

Hvilken logikk?

dynamoen (som jo lager strøm) er jo skrudd rett i blokka. Hvis dette overhode gir noen som helst effekt, så blir nok den borte igjen ved at greiene veier en halvkilo.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kubikken

så min meining e no att detta der e reinspikka tull å vas....

Det skal hjelpe ganske greit altså... Men bedre gnist.. tja. kanskje bittelitt..! Det er mer alle lysene, diverse elektronikk, og annet strøm trengene deler rundtenom i bilen som skal tjene på d.

Du finner ikkje så mange orginale motor rom som mer enn 1 kabel fra batteriet sin negative pol og til chassis på bilen.. Det sier seg jo selv at til kortere vei, og til mindre korrosjon, dårlig tilskrudde deler osv osv osv strømmen må gå gjennom, til større tap av spenning har du. Det blir jo som kvar eineste del som er skrudd sammen på motoren blir ein motstand..

Så med og lage ein "direct earth" kopling mellom "utsatte" deler, som er det som er lista der, motor, girkasse, dynamo, bla bla bla. så får du bedre effekt ut av d. Hovedlysene kan ende opp med og lyse sterkere og bedre en dei gjorde før, og coil'n får jo full spenning fram, noe som gjør at den klare og transformere opp til litt høgere spenning, som gir lettere ein bedre gnist..!

Så eg har ganske god tro på dette her..!!

:D

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.takakaira.co.jp/asp/template.asp?id=683&cat=2&prodID=STtPqQqlnMokrNm

her er det en sånn sak... eg trur det er reinspikka tull, fordi det er ganske store flater som går sammen, feks i blokka og der, så det er nokk ingen plasser so det ikkje er kontakt mellom i motoren. utnom plasser son er oppheng i gummi da..

om startern kan dra nokk til å starte bilen, så er det nokk guff til å hode den i gang helt perfekt... da har eg meir tru på å slipe (til bart stål)under der de orginale jordingspunktene er, å smøre dem m kopperpasta... for de fleste jordpunkter er oppå lakken...

eg har iallefall mykkje anna tull å bruke $mine på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.takakaira.co.jp/asp/template.asp?id=683&cat=2&prodID=STtPqQqlnMokrNm

her er det en sånn sak... eg trur det er reinspikka tull, fordi det er ganske store flater som går sammen, feks i blokka og der, så det er nokk ingen plasser so det ikkje er kontakt mellom i motoren. utnom plasser son er oppheng i gummi da..

om startern kan dra nokk til å starte bilen, så er det nokk guff til å hode den i gang helt perfekt... da har eg meir tru på å slipe (til bart stål)under der de orginale jordingspunktene er, å smøre dem m kopperpasta... for de fleste jordpunkter er oppå lakken...

eg har iallefall mykkje anna tull å bruke $mine på...

Du har jo litt rett i det du sier her.. Men støpejern, rustfritt, stål og diverse andre lignende matrialer er ikkje dei beste for å lede strøm i... Så må man huske på at mange deler har pakninger mellom seg, der blir det bare boltene som leder, og der kan det gjerne vere litt korrosjon, kanskje noe gjengelås eller lignende, alt sånn småting spiller inn.. Du trenger jo ikkje kjøpe et sånnt sett som det, du mekker det til selv, kan bli billigere!

Men det er klart det er "godt nok" det orginale, ellers ville jo ikkje bilene fungert. Men det er alltid rom for forbedringer, som i alt annet på bilen.

Eg seie jo ikkje at du burde glemme ALT annet og absolutt kjøpe dette her, men det kan jo vere greit og ha i bakhodet til ein senere anledning. Men og fordele ein ledning til coil'n (vist du har d), og ein til hjernen til motoren så har du nå jaffal et greit utgangspunkt.. Fra chassis til motor er det som regel orginalt..

Men tanken med og pusse ned, og smøre inn, det er nok ein knall løsning.. Det tar jo ikkje så mye tid og penger akkuratt.

Det er nå jaffal min meining!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Moldvarp

Du har jo litt rett i det du sier her.. Men støpejern, rustfritt, stål og diverse andre lignende matrialer er ikkje dei beste for å lede strøm i... Så må man huske på at mange deler har pakninger mellom seg, der blir det bare boltene som leder, og der kan det gjerne vere litt korrosjon, kanskje noe gjengelås eller lignende, alt sånn småting spiller inn.. Du trenger jo ikkje kjøpe et sånnt sett som det, du mekker det til selv, kan bli billigere!

Men det er klart det er "godt nok" det orginale, ellers ville jo ikkje bilene fungert. Men det er alltid rom for forbedringer, som i alt annet på bilen.

Eg seie jo ikkje at du burde glemme ALT annet og absolutt kjøpe dette her, men det kan jo vere greit og ha i bakhodet til ein senere anledning. Men og fordele ein ledning til coil'n (vist du har d), og ein til hjernen til motoren så har du nå jaffal et greit utgangspunkt.. Fra chassis til motor er det som regel orginalt..

Men tanken med og pusse ned, og smøre inn, det er nok ein knall løsning.. Det tar jo ikkje så mye tid og penger akkuratt.

Det er nå jaffal min meining!

no begynna me å bli litt enige:) det kan jo hende at en kan hente en ørliten effekt på det. men det er så mikroskopisk at det er ikkje merkbart...

så det er egentlig bare tull...

det er såpaa mye gods i skuer og ikkje minst såpass mye skruer som holder ting odg tang på plass at det er nokk ikkje noe problem m strøm leding vill eg tru... en liten 8mm bolt kan lede et par hundre ampere++ over en liten 5-10 cm... å sånne avstander er det ikkje på bilen.. å heller ikkje så mye strøm heller...

men eg går for dn at det er dårlig forbindelse i den orginale ledn som går til karossn... den er ofte dårlig jorda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er så mikroskopisk at det er ikkje merkbart...

Eg ska heller sei meg enige med deg der så langt det gjelder effekt kurven til motoren.. Men at du kan vinne nok til og merke det på lysstyrken i hovedlysa for eks det tror eg..! (alt etter kor gammel bilen er ;) )

Men eg er forsåvidt enig at det er borkasta penger og kjøpe et sånnt "kit" for å tro at du vinner hest i mangefold..! (*host* blir vel som ecotek CB26 saken.. *host*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider