Excaliburz Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 jeg har kjøpt meg "ny" motor som jeg har satt inn i bila mi nå. Har skiftet alt av simmer-ringer og pakninger. Han som hadde motoren før meg hadde problemer med at den brukte noe inni hampen med olje. Det samme problemet har jeg nå også, selv om jeg har skiftet absolutt alle simmerrigner og pakninger i motoren(både blokka og toppen). Har også skiftet ventiltettere. Fortsatt etter dette så bruker bilen MYE Olje og røyklegger en god del... Noen som ha peiling? De som eventuelt vil se det selv kan møte meg på streetmeeten i trondheim 9.oktober.... Kjører en Svart Sierra 2.0is Mvh. Kim Henriksen Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Stempelringer??? Ventilstyringer??? Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Oktober 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Stempelringene glemte jeg og si at jeg har skiftet òg. jeg honet opp ventilstyringene(slik jeg alltid gjør), men ble ikke noe slakke elns av den grunn...var ikke mere slakke i ventilene enn det normalt skal være... jeg er iallefall rådløs.... Flere forslag? Alle taes imot med stor takk... Skal på Streetmeet den 9.oktober og vil jo ikke røyklegge alle sammen der vettu.... ;) Mvh. Kim Henriksen Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 ta å mål oljetrykket at det er rett. vis du har for høyt så kan du få den effekten.. Ta også en lekasjetest for sikerhet skyld.;) Torbo reagerte på dette 1 Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 regner egentlig med at du alt har testet om det er sprekk i toppen eller blokka.. Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 hvis det er nye stempelringer og oljeringer og blokk/sylindre kun har blitt honet og en kjører med samme dimensjon så vil det være ganskel urunde sylindre. Derfor vil motoren bruke olje til ringene har gått seg til.. det beste er å bore blokka ved en overhaling for da unngår en dette.. Torbo reagerte på dette 1 Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kubikken Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 kan det hende at blokka di er blitt oval me tider og stunder... kan det hende at den har lyst å bli borra og få seg nye stempler??? problemet kan jo og være at det er en ford, der ahr du vel egntlig forklaringen :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Oktober 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Originally posted by Kjetilr hvis det er nye stempelringer og oljeringer og blokk/sylindre kun har blitt honet og en kjører med samme dimensjon så vil det være ganskel urunde sylindre. Derfor vil motoren bruke olje til ringene har gått seg til.. det beste er å bore blokka ved en overhaling for da unngår en dette.. Så du mener at hvis det er "ovaliteten" i sylinderene som gjør det så mener du at det vil gå seg til selv? Jeg fikk høre av en verkstedfyr i dag at jeg trolig ikke hadde rengjort sporene i stemplene godt nok slik at det fortsatt var skitt igjen i sporene til ringene og at det var dette som kanskje kunne forårsake oljeforbruket. Når jeg rengjorde stemplene mine så brukte jeg først tynner og en klut, så brukte jeg et skrujern i sporene(var forsiktig) for å få vekk evt skitt som saat litt hardere, så tok jeg trykkluft til slutt for å forsikre at all spon o.l. var borte. Mener du at dette ikke er godt nok eller mener du at dette burde holde? Jeg kikket i sporene etterpå og så ikke noe smuss/skitt/spon... Mvh. Kim Henriksen Og dette med at det er en Ford: Jeg vet...Dette er min tredje Ford med bare problemer, men jeg lærer aldri ;) Torbo reagerte på dette 1 Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kubikken Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 nei, det kommer ikkje å gå seg til. om sylindrene dine er blitt ovale så må de borres ellers må du bytte motor... det er det eneste som hjelper... kansje det hjelper med skikkelig tykk olje og da, sånn at olja ikkje slepp så lett forbi stempel ringene;) Torbo reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbo Skrevet Januar 29, 2017 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2017 Jeg er litt usikker på om blokka på min Skoda Fabia har slått seg på grunn av varmgang. Og av den grunn blitt oval? Her gjort noen grep som deg for å få ned forbruket, men jeg er ikke helt fornøyd. Sjekk at vakumet er ok i veivhusventilasjonen. Det skal være en ventil der som kan fuske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.