Gå til innhold

arrrgh!

Ranger emnet

licorice84

Anbefalte innlegg

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by trra

Sånn som jeg ser det ut fra tegningen din så er det nederste bilde ikke bensinfilter, men en bensintrykk utjevner eller noe, husker ikke hva man kaller den, men det er ikke bensinfilter. Det øverste er likt orginalt filter.

eni der ja, den som skal ta av endringer i trykket.

filteret er innom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte litt diagnostikk idag. fant ut at det ikke er tenningssystemet, men bensinsystemet. når jeg trår flatt jern så spjeld nr 2 på innsuget åpnes og mer luft slipper til, vil den kvæle seg fordi den ikke får nok bensin av en eller annen merklig grunn. kan det være K-Jetronic-boksen som flipper?

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GTI-R

kjørte litt diagnostikk idag. fant ut at det ikke er tenningssystemet, men bensinsystemet. når jeg trår flatt jern så spjeld nr 2 på innsuget åpnes og mer luft slipper til, vil den kvæle seg fordi den ikke får nok bensin av en eller annen merklig grunn. kan det være K-Jetronic-boksen som flipper?

aner ikke...

kan vel vere flere ting..uff.. en som pratet om en magnetventil i innsuget me.. ikke vet jeg? fått skiftet filteret? tviler egentli litt på d er d, men har jo ikkje mye peiling så vi får se. satte den på verksted i hjembygda igår, får ringe imorgen å høre hvor d går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag var det en vag-guru her og så på bilen min. må måle en haug med verdier. for det første, var co-skruen og den andre skruen på innsuget, skrudd helt i bånn. tonnevis av ting som kan være fucked, f eks K-Jetronic'en, tenning, falskluft etc.

og i tillegg, er det en slange som går fra toppdeksel til innsug, som trekker seg sammen når man gir gass.

og nå går den på 4 syl, helt til spjeld2 går opp...

FAEN JEG ER FORBANNA!:mad:

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helvettes irriterende... snakka med en bekjent mekaniker, han hjalp meg noen ganger med gamle GTI'en min. han mente at det hørtes ut som tenningsproblemer, så han sa følgende: bytt ledningene fra fordeleren til plugga (evt. fordelerlokk) og bytt rotor. vet ikke hvor jeg skal begynne... arrgh!

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta og skjekk lavstrømkretesen i tenningen di, jeg hadde problemer med den ledningen som går fra forderlern til coilen. .. skjekk koblingen som er på forderleren ved og ta av fordelerlokket og skjekk på baksiden av denne koblingen at det ikke er noen ledninger som er gnegd vekk..

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipsene, folkens! prøver å skifte ledningsnettet fra coil til fordeler og kanskje fra fordeler til plugger, så får vi se om det hjelper!

la også merke til at når jeg prøver å ruse den, så er det en slange som trekker seg sammen (slangen fra toppdeksel til innsug), men jeg prøver meg på tenningsdelen, så får vi se hva det gjør! :D

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider