Gå til innhold

PÅ Tide Å Oppgradere Forumet?

Ranger emnet


Jan E-28

Anbefalte innlegg

Har vært bruker av dette, og andre flate strukturerte forum. Og jeg må si jeg aldri har blitt fortrolig med de.

 

Et trestrukturert forum er da mye mer oversiktelig?

Der ser en til en hver tid hvem som svarer hvem. Og diskusjonene kan gå OT, uten at det forstyrrer den opprinelige posten.

 

Og på forum som dette må en inn på et dusin underkataloger for å holde seg oppdatert på alle de tingene som jeg finner interesant. :mad:

Subscriber på de som er mest interesant. Det hjelper en del, men er langt fra optimalt :(

 

Hvordan er stemningen for å få et trestrukturert forum ala www.bmwe30.net ?

 

Det må bare oppgraderes litt med en form for pålogging så funker det utmerket.

320si -06
535i -87
528i -85
5xxi? -82 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxmix

jesus kristus, det forumet var jo helt søppel da, absolutt ikke noe for bilforumet synes jeg, dette vbulletin er helt topp forum, etter min mening :)

 

 

så ikke vits og nedgradere dette forumet :D

 

Agree!

 

Trykker på "view new posts" jeg så får jeg da sett det jeg vil se.. helt knall forum slik det er nå..

 

Min mening... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jan E-28

Har vært bruker av dette, og andre flate strukturerte forum. Og jeg må si jeg aldri har blitt fortrolig med de.

 

Et trestrukturert forum er da mye mer oversiktelig?

Der ser en til en hver tid hvem som svarer hvem. Og diskusjonene kan gå OT, uten at det forstyrrer den opprinelige posten.

 

Og på forum som dette må en inn på et dusin underkataloger for å holde seg oppdatert på alle de tingene som jeg finner interesant. :mad:

Subscriber på de som er mest interesant. Det hjelper en del, men er langt fra optimalt :(

 

Hvordan er stemningen for å få et trestrukturert forum ala www.bmwe30.net ?

 

Det må bare oppgraderes litt med en form for pålogging så funker det utmerket.

 

 

HAHAHA... du e løk då!!!:D :D :D

Å tenke seg om før man prater, er som å tørke seg i ræven før man driter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jan E-28

Har vært bruker av dette, og andre flate strukturerte forum. Og jeg må si jeg aldri har blitt fortrolig med de.

 

Et trestrukturert forum er da mye mer oversiktelig?

Der ser en til en hver tid hvem som svarer hvem. Og diskusjonene kan gå OT, uten at det forstyrrer den opprinelige posten.

 

Og på forum som dette må en inn på et dusin underkataloger for å holde seg oppdatert på alle de tingene som jeg finner interesant. :mad:

Subscriber på de som er mest interesant. Det hjelper en del, men er langt fra optimalt :(

 

Hvordan er stemningen for å få et trestrukturert forum ala www.bmwe30.net ?

 

Det må bare oppgraderes litt med en form for pålogging så funker det utmerket.

 

Det foreksempel kan man ta løpende fart og drite i.

 

Det derre er jo bare uoversiktelig og rotete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jan E-28

Har vært bruker av dette, og andre flate strukturerte forum. Og jeg må si jeg aldri har blitt fortrolig med de.

 

Et trestrukturert forum er da mye mer oversiktelig?

Der ser en til en hver tid hvem som svarer hvem. Og diskusjonene kan gå OT, uten at det forstyrrer den opprinelige posten.

 

Og på forum som dette må en inn på et dusin underkataloger for å holde seg oppdatert på alle de tingene som jeg finner interesant. :mad:

Subscriber på de som er mest interesant. Det hjelper en del, men er langt fra optimalt :(

 

Hvordan er stemningen for å få et trestrukturert forum ala www.bmwe30.net ?

 

Det må bare oppgraderes litt med en form for pålogging så funker det utmerket.

 

Hvis du ikke liker forumet, kan du jo like godt forlate det, istedenfor å syte, når det funker fett som f...

 

Syns dette er det beste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et trestrukturert forum på linje med det som blir brukt på Sol.no og Dagbladet er bare rot spør du meg. Dessuten tar det mye lenger tid å lese gjennom en diskusjon når man er nødt til å trykke på hvert enkelt svar for å få lest det.

 

Slike "powered by vBulletin"-forum som bilforumet ser man overalt, det er enkelt å bruke og ikke minst raskt siden man ser hva alle har sagt i én tråd samtidig uten å måtte klikke seg inn på hver enkelt. Og når det er lagt opp på den måten er det mye lettere å sette seg inn i for nye brukere spør du meg. Det er nok ikke uten grunn at så mange diskusjonsforum følger dette systemet fra Bilforumet.net til The Cosby Show forumet.... :D

 

Det funker. Bare fordi du ikke har klart å venne deg til det i løpet av ditt over ett år lange medlemskap med 0,08 poster per dag betyr ikke at vi 4000 andre ikke skjønner bæret.

 

Er det et forum som trenger oppgradering så er det DETTE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andeeh

 

Hvis du ikke liker forumet, kan du jo like godt forlate det, istedenfor å syte, når det funker fett som f...

 

Syns dette er det beste

fyren gir et forslag og du svarer slik? heller DU som ikke hører til her..

spør du meg, så høres du ut som en tolvåring i en venneflokk som skal til å bli 14tisser...

bra!:rolleyes:

"viss du ikke liker det, så kan du like godt gå da !"

spar oss..

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan E-28: som jeg forstår liker du gamle ting .. som eks den type forum (som er i bunn og grunn veldig veldig gammelt.. stammer faktisk fra internett sin barndom)

men de fleste andre like nyere ting .. som er mer stabilt og lettere å bruke ..

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det smarte med trestruktur er at en fort ser hvor diskusjonen avsporer. Og på den måten holde seg til hovedtemaet.

 

Slik det er her blir emnene fort avsporet med alt mulig OT. Og en ser da ikke hvor diskusjonen går. Uansett hvor mye en bruker "Quote". Som i tillegg virker ganske avsporende.

 

Hovedgrunnen til valg av strukturmetode er jo å velge den metoden som holder seg til temaet, for å få noe fornuftig ut av et forum. Men samtidig gir muligheter til avsporing, uten å ødelegge.

 

Et annet eksempel på forum er BMWccn .

Det eneste dette trenger er en god oppgradering på søkefunksjonen. Og karnskje en liten pålogging. Men det skulle være en forholdsvis lett sak å få til.

320si -06
535i -87
528i -85
5xxi? -82 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei for og si det men du kan umulig være så lur hvis du mener de forumene der bedre enn bilforumet i struktur!

Forumet her fungerer kjempe bra som det er og kunne ikke vært bedre!

Har koblinger direkte til "Bilforumet.net Newest Posts" og "Bilforumet.net Golf II" og dette fungerer utmerket!

Så bad idea... og jeg tror de fleste er enig

Mvh ThaBoZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan-E28: Helt seriøst, liker du BMWCCN forumet med det's få funksjoner bedre enn det her forumet's funksjoner? Seriøsiteten på BMWCCN forumet er nok noen hakk høyere enn på dette forumet, men funksjonene, brukervennligheten, finessene.. Om det nå er mulig å finne et trestruktur forum med bortimot like mye brae funksjoner som dette flateforumet så kan det jo være å vurdere det. Men, jeg har aldri vært borti det, så jeg trur ikke det har blitt utvikla, det er vel kanskje en grunn til det også? Trur du ikke?

 

BMWCCN forumet er som en gammal BMW E21 316 i forhold til Bilforumet.net som er en E60 M5 :) Det er mye ting man skulle tenkt seg på M5'n, og det er ikke mulig å få det på E21'n, så da må man bite i det, å skifte over til M5'n...

 

Edit:

 

Og i de diskusjonene vi har hatt angående forum, så har jeg fått et bra argument på at vi skal ha tre-strukturen.. Og det er dette med avsporing.. Siden det er så bra med tre-struktur, så burde det vel finnes en haug med bedre argumenter også? Der er masse som peker for et vBulletin / phpBB basert forum..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trestruktur er rotete, ekkelt og ser primitivt ut. Lite oversiktlig.

Sånn som vi har her (og nesten alle andre fora) er utmerket synes jeg. Liker det best.

 

Er det noe som må ordnes her på forumet er det seriøsiteten. Sier ikke at jeg er så enormt seriøs, men det er da en del medlemmer her som skriver poster som hører hjemme i barnehagen av og til...

 

F.eks her... en fyr kommer med et forslag og noen driver og skjeller han ut... :rolleyes:

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår