Gå til innhold

Klikkelyd ved svinging!

Ranger emnet

pete

Anbefalte innlegg

er du nødt til å ta drivakslingen ut for å bytte et drivledd??

Du er heller ikke nødt til å løsne fjærbeinet??

er vel bare å:

løsne opphengskula/bunnleddet, og skyve spindelen unna veien.

Så slår du akseltappen ut av navet, river av mansjetten,

og slår leddet av akslinga......

Tre inn nytt ledd, fyll det med fett, ny mansjett/låseringer.....

tut&kjør

gjort på 20minnutter

Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gåen drivknute, men da oppførte den seg litt annerledes. Det klikka når jeg traff hull og da spesielt i sving til den sida den var dårlig. Ble værre og værre, men kan hende den ville blitt som din etterhvert, for jeg bytta den og alt var bra igjen.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat gjort dette på golfen min, her er en lit guid!

1. Løs senter muttern som holder drivknuten til hjullagret, FØR du jekker opp bilen!!

2. Løs hjulboltene, jekk opp bilen og fjern hjulet.

3. skru ut sentermuttern helt, løsne nedre bære arm ved å løsne den skruen som er horisontal nederst på hjullagerhuset!

4. Vi ut sprekken som oppstår der du skrudde ut skruen slik at du får løs nederebærearm.

5. legg rattet helt over til den siden du holder på og bytte på slik at det blir lett og dra ut aklsingen, så drar du ut den.

6.fjern den gamle mansjetten, og ta en gummi klubbe og slå løs drivknuten, kun en lett kakk mens du holder den og den slipper.

7.gjør ren akslingen tre på mansjetten og monter på den nye drivknuten ved og presse denne på til det låser. ta halvparten av fettet som følger med og press dette inn i knuten.

8. trekk masnjetten over knuten og klem inn det siste fettet og klem igjen klemmene,

9. da er det bare og montere sammen igjenn, HUSK og dra til senter muttern (som egentli bør byttes) med stooor kraft, 265N tror jeg det var....(26,5 kg på en meter lang arm, for de som ikke har moment nøkkel)

Beregn mye CRC eller lignende på denne jobben, mye som sitter godt!

Mulig det er noe jeg har glemt her, så dere som har gjort dette selv og ser jeg har glemt og skrive noe får rette meg...

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det en kraftigere "klikkelyd" hvis du har full bil? Har merket dette på golfen min at den lager noen ufine lyder når jeg har ekstra folk i bilen og svinger brått (som i rundkjøringer), mens når jeg kjører alene er det helt stille....

88 Golf 2 Syncro

72 Opel Manta A (laangtids prosjekt)

[x] 77 Opel Kadett C

Lenke til kommentar
Del på andre sider