pete Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Jeg har ofte en klikkelyd nær forhjulene når jeg legger om skikkelig og begynner å kjøre fremover? Det klikker kanskje 2-3 ganger for hver gang hjulet har tatt en runde. Når jeg retter opp blir det borte. Noen som har vært borti dette? Siter -pete- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoloBoy Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Kan være gåene drivknuter.... Siter * 1998 VW Polo 1.4 * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pete Skrevet Oktober 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 hmm. veit ikke helt hva/hvor det er :D Er det stor jobb å fikse? Siter -pete- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakett Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 kan det stemme at bilen trekker litt til den siden du har svingt etter at du har retta opp igjen? har det samme på omega'n min...men det er RWD, så jeg tror ikke det er drivknuter, nei... ;) noen som har et godt tips? msg meg Siter ---What does this button d.....--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2dørs GTi 8Vplus Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 er du nødt til å ta drivakslingen ut for å bytte et drivledd?? Du er heller ikke nødt til å løsne fjærbeinet?? er vel bare å: løsne opphengskula/bunnleddet, og skyve spindelen unna veien. Så slår du akseltappen ut av navet, river av mansjetten, og slår leddet av akslinga...... Tre inn nytt ledd, fyll det med fett, ny mansjett/låseringer..... tut&kjør gjort på 20minnutter Siter Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Om man løsner navet, må ikke forstillinga justeres da? Det slipper man jo om man bare tar ut kingbolten/bunnleddet.. Mulig jeg tenker uklart men... Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svaggen Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Hadde samme lyden i min, da var det et "solhjul" i gearkassa. fikk lyden særlig hvis jeg hadde litt fart i sving. Var bare i venstre svinger min kuket. vet ikke hvordan din er. ble en god del kløing i hode før dette ble funnet ut. Drivknuten var oxo min første tanke. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pete Skrevet Oktober 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Takk for tipsene. Snakka med en faglærer på bil. Han var 99% sikker på at det var en av drivknutene, hvis ikke begge da :D. Kjøper deler til uka og ser om klikkingen blir borte. Takker Siter -pete- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Jeg hadde gåen drivknute, men da oppførte den seg litt annerledes. Det klikka når jeg traff hull og da spesielt i sving til den sida den var dårlig. Ble værre og værre, men kan hende den ville blitt som din etterhvert, for jeg bytta den og alt var bra igjen. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Oktober 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 Har akkurat gjort dette på golfen min, her er en lit guid! 1. Løs senter muttern som holder drivknuten til hjullagret, FØR du jekker opp bilen!! 2. Løs hjulboltene, jekk opp bilen og fjern hjulet. 3. skru ut sentermuttern helt, løsne nedre bære arm ved å løsne den skruen som er horisontal nederst på hjullagerhuset! 4. Vi ut sprekken som oppstår der du skrudde ut skruen slik at du får løs nederebærearm. 5. legg rattet helt over til den siden du holder på og bytte på slik at det blir lett og dra ut aklsingen, så drar du ut den. 6.fjern den gamle mansjetten, og ta en gummi klubbe og slå løs drivknuten, kun en lett kakk mens du holder den og den slipper. 7.gjør ren akslingen tre på mansjetten og monter på den nye drivknuten ved og presse denne på til det låser. ta halvparten av fettet som følger med og press dette inn i knuten. 8. trekk masnjetten over knuten og klem inn det siste fettet og klem igjen klemmene, 9. da er det bare og montere sammen igjenn, HUSK og dra til senter muttern (som egentli bør byttes) med stooor kraft, 265N tror jeg det var....(26,5 kg på en meter lang arm, for de som ikke har moment nøkkel) Beregn mye CRC eller lignende på denne jobben, mye som sitter godt! Mulig det er noe jeg har glemt her, så dere som har gjort dette selv og ser jeg har glemt og skrive noe får rette meg... Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruCe Skrevet Oktober 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 Blir det en kraftigere "klikkelyd" hvis du har full bil? Har merket dette på golfen min at den lager noen ufine lyder når jeg har ekstra folk i bilen og svinger brått (som i rundkjøringer), mens når jeg kjører alene er det helt stille.... Siter 88 Golf 2 Syncro 72 Opel Manta A (laangtids prosjekt) [x] 77 Opel Kadett C Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Oktober 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 dette hørte jeg en dag fra høyre framhjul og 1 uke etterpå røk drivakselen på E6. Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.