Gå til innhold

Korte inn bakaksel...

Ranger emnet

Skody

Anbefalte innlegg

Har noen gjort dette selv?

Er det andre enn Uni-Cardan som tar på seg dette?

Jeg skal også swappe tromler til skiver. Noen?

Er snakk om en 6 bolt HiLux aksel. Sku helst hatt en 5 bolt 2wd aksel, så slipper jeg å dreie ned senter og borre ny boltsirkel. 2wd er litt bredere enn den jeg har, men må kortes inn uansett så... hehe..

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>hva skal den brukes til?

Tenkte å ha den på trimrommet.

>Du må vel korte axslingene også?

*glane på topic*

>hva slags skivebremser hadde du tenkt å bruke?

Nei det får fåglarna vise. Hva sier du til Supra? :)

>???? :D

Ja no va du lur....

Bilforumet.no
Super Moderator
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alt spurt på offroad.no. Men har ikke fått noe svar enda. Når det gjelder skiver skal jeg nok få til noe. Har sett et par varianter på temaet.

Jeg har en 760 aksel med skiver og LSD, men den er noe så jæævlig brei. Da må jeg ha doble BDA-breddere :D Også er det fint om jeg får det toyota all way... Grunn til å ha HiLux er at den er nesten som en Ford 9", bare mye seigere stål. :) Også kan jeg lettere (og billigere?) bytte utveksling.

Hot Rod: Hva med jagga-akslingen.

Hva ligger de på i pris?

Og åssen er det med å bytte utveksling til 4.x:1?

Antar at bremser og lagre er å få tak i for en grei penge?

Bilforumet.no
Super Moderator
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et mulig tips: Volvo 240 akselen er egentlig en Dana aksel.

Chryslers 7 3/4 aksel er en annen kopi av Dana akselene.

Derfor går stikkakslene fra Chrysler om hverandre med Volvo 240 stikkaksler.

Og 7 3/4 stikkaksler kan man bestille etter ønsket mål fra USA for en ikke altfor stor sum.

Dette er noe jeg mener å ha hørt et sted en gang. Sjekk det opp med svensk hotrod-miljø før du evt kjøper noe.

Hva mener du med Jaguar aksel? Skal du ha Jaguar aksel på en Hilux???

Vel. Akslene kjøper du brukt enten på en norsk hugger for rundt 4-5000kr. Det slenger en og annen der. Tror de har en på Wazelina v/Raufoss ihvertfall.

Eller du kjøper av Øvrebø Aurodeler i Porsgrunn. Grei kar. Har handlet av han flere ganger.

Han tar litt mindre enn du må gi hos en bilopphugger, men muligens mer dersom du skal ha med diffbrems. Bilopphuggere skiller gjerne ikke på sånt.

Akslene til Jaguar er ca 1,54m brede (noen steder står det 60". Andre steder står det 60,5") og fås i masse forskjellige utvekslinger. 4:1 er jo svært høyt for en Jaguar. Vet ikke om de går så høyt, men utvekslingen på min aksel er 3,57:1

Når man bytter utveksling på en Jaguar aksel, bytter man hele klumpen/"diffen" i midten.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider