Gå til innhold

rsport turbosett

Ranger emnet


Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Jeg har thenkt litt på rsport turbosett i bilen.

 

Hvor mang bar kan man kjøre med det turbo settet?

 

Hvor mye regner man med at bilen bruker på mila etter at man har montert det? (langkjøring og by kjøring)

 

Hvor mye koster et komplett sett så det bare er å montere det på? (kjerne ca. brukt pris)

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

om du klarer å skrive litt mere forståelig kanskje du får bedre respons....

 

 

Tror du kan lade 0.5 bar ca.

 

Etter det jeg har hørt må du regne med rett over litern på langkjøring. ca 1.5 på hardkjøring.

 

Brukt pris runde 5000.

 

Du må ha av bunnpanna og lage hull for retur fra turbo.

 

Eller hvis du gir faen i motoren kan du borre hull uten å ta løs bunnpanna...

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Per-Henrik

Dte var ikke så mye bensin trudde den kom til å bruke mye mere jeg.

 

trudde bunnpanna følte med sette jeg. men det er vel ikke så mye jobb å lage.

 

Bunnpanna skal følge med i settet ja.

 

Med intercooler montert, bør du kunne lade 0,7-0,8 dersom alt er justert og i god stand.

 

Bensinforbruket vil ligge mellom 1 og 2 liter, alt etter hvordan du kjører.

 

Den jeg hadde ,brukte ca. literen på langkjøring, og 1,2 på blandet/småkjøring.

Ved skikkelig hardkjøring går det mye mye mer.

 

Det originale R-sport settet var var ganske omfattende med mye deler. bl.a forgasser,fordeler og bensinpumpe osv.

 

mvh,

 

Erik

 

'96 945 LT

'81 264 GLE

'79 264 GL

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Per-Henrik

B19A, B21A og B23A er rsport turbosete beregnet for

passer det da ikke på b200k??

 

Det var egne sett som var skreddersydd til hver motortype.

Det fantes også til B200K, men jeg kan tenke meg at det er vanskelig å få tak i brukt.

 

Kan vel sikkert også benytte et av settene til A motorene med litt modifisering.

 

mvh,

 

Erik

 

'96 945 LT

'81 264 GLE

'79 264 GL

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvor høy komp det er på b200k, men b230k har 10.5, det blir nok litt høyt. Det er en annen forgasser på K motorene, men innsuget fra A motorer passer på.

 

Har du B200K? Finn ut hvor høy komp du har.

K motoren har høy komp og forbrenningsrommet i stemplene. De er laget for å kunne ha høy komp, og lavt forbruk, selv med lavt oktantall, så det er mulig at man kan sette turbo på dem om man ikke lader for mye.

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bcrazy

vet ikke hvor høy komp det er på b200k, men b230k har 10.5, det blir nok litt høyt. Det er en annen forgasser på K motorene, men innsuget fra A motorer passer på.

 

Har du B200K? Finn ut hvor høy komp du har.

K motoren har høy komp og forbrenningsrommet i stemplene. De er laget for å kunne ha høy komp, og lavt forbruk, selv med lavt oktantall, så det er mulig at man kan sette turbo på dem om man ikke lader for mye.

 

Må nok bytte stempler i 200K motoren.

Mener å huske at denne har forhøyde stempeltopper, slik at kompresjonen blir for høy for turbobruk.

200K har vanlig 530 topp.

Det er bare 230K som har den spesielle 630 toppen uten forbrenningskammer.

 

R-sport settene til 200K og 230A inneholdt lavkomp. stempler p.g.a. dette.

230K fikk man vel ikke turbosett til , tror jeg.

 

mvh,

 

Erik

 

'96 945 LT

'81 264 GLE

'79 264 GL

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bcrazy

da har jeg lært noe i dag og :)

 

Hvor høy komp er det i B200K da?

Man kan vel slipe opp forbrenningskammeret så man slipper å bytte stempler?

 

Det var et godt spørsmål :)

 

Tror det er ca. det samme som i 230K (10,5:1)

Tror jeg har instruksjonsboka til gamlebilen liggende hjemme.

Skal sjekke i kveld.

 

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med gasserturbo'n lader man 0,4... Skal man lade mer, bør man skifte en god del deler!!

Skal følge med bunnpanne til oljeretur, eksosanlegg ++++ fant et til salgs på autodb.

Prisen er jo helt uaktuel, men du har værtfall bildene av hva det dreier seg om.

På bildene har du komplett sett.... er jo nytt... hvis man tenker litt, så blir det: turbo - 6000kr manifold 3000kr, eksosanlegg - 2500kr... +innsug+++så det koster å få det nytt...Kan lønne seg å bytte toppakning.....

 

http://snapp.no/cgi-bin/browse?site=http://www.no.autodb.com/cgi-bin/car/requestframe.pl%3Fnr=515192%26template=snapp1

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår