Gå til innhold

rsport turbosett

Ranger emnet


Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Originally posted by Per-Henrik

Hva med den forgassern jeg har nå det ett rart navn som jeg ikke husker på den. får du dyse å slikt at jeg kan bruke den ni det sette??

 

Må jeg bytte fordelern?

 

Må jeg ender på vakumslangene som kommer ut fra innsuget?

 

så vidt jeg vet må du enten bytte forgasser eller bytte dyse og fjær i forgasseren (stromberg). Har hørt at det er veldig viktig at forgasseren er i tipp topp stand, så du bør nok uansett overhale.

 

Du må ha en fordeler som stiller tenninga tilbake under trykk, den må da følgelig ha en slange til innsuget.

 

Du må også ha en annen bensin pumpe. Den i settet er en mekanisk som får økt trykker med en slange fra innsuget som går inn på pumpen.

 

Har sett slike sett til salgs for 4000-6000 tusen mere eller mindre komplette.

 

Du kan bruke 2 toppakninger men det er en dårlig løsning da du får stor vendehøyde. Det er bedre å bytte/frese ned i stempler, eller slipe ut i toppen.

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

http://www.volvoracing.net/740.htm

 

et kjapt søk på altavista.

 

Søk litt rundt på nettet, masse info om volvo

 

Har ikke så mye peiling på B200K, men ifølge haynes boka mi sitter det en L kam i den, og det er ikke akkurat det vasseste som fins... Du kan sikkert hente noe hk ved å bytte til en A kam eller, vet ikke om forgasseren din takler noe større. A-kam finner du lett på hoggern

 

Kamaksler:

 

http://hjem.get2net.dk/bengaard/newpage21.htm

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hayabuza

du kan jo like så godt koste på deg en a motor til 500kr da... tar 3-4timer å bytte vis du jobber litt i tempo..

 

 

Enig.

 

De aller fleste brukte settene som er til salgs, er til B21A eller B23A, så det enkleste er å bygge på en A motor.

Da er det plug and play.

Anbefaler deg å kjøpe en billig B21A i god stand, og bygge på den.

 

Her er forresten et bilde av et komplett r-sport sett til B21A.

Som du ser, er det mange deler som inngår i et slikt sett.

 

http://www.home.no/erborg/Diverse/Volvo%20B21AT.jpg

 

Burde gå å få tak i et slikt sett i OK stand for 3-5000 kr.

 

Jeg solgte min komplette B21AT med intercooler og bilen (245) på kjøpet for 6000,- i vår, så det er ikke verdt allverdens penger.

 

Skal man legge ut mer enn det, er det vel like greit å satse på en ET/FT motor med en gang.

 

mvh,

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Per-Henrik

hva må kompen ligge på da??

 

8 - 8,5:1 bør vel være passe for en slik motor.

 

Ville ikke gått noe lavere enn dette ihvertfall, da motoren ellers vil bli veldig sløv uten ladetrykk.

 

mvh,

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår