bcrazy Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Originally posted by Per-Henrik Hva med den forgassern jeg har nå det ett rart navn som jeg ikke husker på den. får du dyse å slikt at jeg kan bruke den ni det sette?? Må jeg bytte fordelern? Må jeg ender på vakumslangene som kommer ut fra innsuget? så vidt jeg vet må du enten bytte forgasser eller bytte dyse og fjær i forgasseren (stromberg). Har hørt at det er veldig viktig at forgasseren er i tipp topp stand, så du bør nok uansett overhale. Du må ha en fordeler som stiller tenninga tilbake under trykk, den må da følgelig ha en slange til innsuget. Du må også ha en annen bensin pumpe. Den i settet er en mekanisk som får økt trykker med en slange fra innsuget som går inn på pumpen. Har sett slike sett til salgs for 4000-6000 tusen mere eller mindre komplette. Du kan bruke 2 toppakninger men det er en dårlig løsning da du får stor vendehøyde. Det er bedre å bytte/frese ned i stempler, eller slipe ut i toppen. Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 kompresjonen i motoren min ligger på 180psi. Er dte for mye eller? Jeg vet at jeg ikke har stromberg forgasser. Jeg har sonexc eller no. Åssen går det med den gassern da? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 det sier ingen ting om hva kompresjonsforholdet er. Det kan ikke måles mens motoren er hel. Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Noen som vet det. da. Det må vel så ett sted? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 http://www.volvoracing.net/740.htm et kjapt søk på altavista. Søk litt rundt på nettet, masse info om volvo Har ikke så mye peiling på B200K, men ifølge haynes boka mi sitter det en L kam i den, og det er ikke akkurat det vasseste som fins... Du kan sikkert hente noe hk ved å bytte til en A kam eller, vet ikke om forgasseren din takler noe større. A-kam finner du lett på hoggern Kamaksler: http://hjem.get2net.dk/bengaard/newpage21.htm Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Ok kopresjon en er 10.0:1 og forgassern heter Solex Cisac funker dte bra med turbosettet på motoren?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 du kan jo like så godt koste på deg en a motor til 500kr da... tar 3-4timer å bytte vis du jobber litt i tempo.. du må ha en trykkforgasser med trykkammer slik at det blir dytta inn mer bens når trykket øker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Oktober 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 Originally posted by Hayabuza du kan jo like så godt koste på deg en a motor til 500kr da... tar 3-4timer å bytte vis du jobber litt i tempo.. Enig. De aller fleste brukte settene som er til salgs, er til B21A eller B23A, så det enkleste er å bygge på en A motor. Da er det plug and play. Anbefaler deg å kjøpe en billig B21A i god stand, og bygge på den. Her er forresten et bilde av et komplett r-sport sett til B21A. Som du ser, er det mange deler som inngår i et slikt sett. http://www.home.no/erborg/Diverse/Volvo%20B21AT.jpg Burde gå å få tak i et slikt sett i OK stand for 3-5000 kr. Jeg solgte min komplette B21AT med intercooler og bilen (245) på kjøpet for 6000,- i vår, så det er ikke verdt allverdens penger. Skal man legge ut mer enn det, er det vel like greit å satse på en ET/FT motor med en gang. mvh, Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 hvis jeg setter på innsug og stromberg forgasern som føller med i settet da? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Oktober 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 for høy komp Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 hva må kompen ligge på da?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Oktober 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 Originally posted by Per-Henrik hva må kompen ligge på da?? 8 - 8,5:1 bør vel være passe for en slik motor. Ville ikke gått noe lavere enn dette ihvertfall, da motoren ellers vil bli veldig sløv uten ladetrykk. mvh, Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 ok får finne ut en måte og få ned kompen på da. så kan jeg begynne å thenke på turbo sette. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 mens vi snakker om kammer.. hvordan virker A og V kam på en 230K motor? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 Hva med å bytte toppen til en med annet frobrennings rom. Da for jeg lavre kompresjons forhold? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.