Gå til innhold

Dårlig drag, 1,8s

Ranger emnet

Rangen

Anbefalte innlegg

Hei

Er ny her på forumet, har nettopp kjøpt meg en Audi 80, 1,8s, 90 mod. Har et problem som jeg ser andre også har, men etter det jeg har lest har de andre turbo, noe jeg mangler:(

Når jeg kjører på jevnt og lavt turtall, så fusker motoren. Det kjennes ut som om det er fyllt "kengeru" bensin på den.... Dette gjelder også når motoren "jobber" hardt, men når jeg drar på så går motoren fint, kanskje med litt dårlig drag:( virker litt død.

Kan dette være luftmengde måleren som jeg har lest på et par andre tråder her???

Hvordan kan jeg i så fall sjekke dette?? Har prøvd å spraye startgass under luftfilteret for å se om det er en pakning, men ikke noe skjedde. Meget mulig jeg har gjort det feil...

Setter pris på hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rangen

Hei

Er ny her på forumet, har nettopp kjøpt meg en Audi 80, 1,8s, 90 mod. Har et problem som jeg ser andre også har, men etter det jeg har lest har de andre turbo, noe jeg mangler:(

Når jeg kjører på jevnt og lavt turtall, så fusker motoren. Det kjennes ut som om det er fyllt "kengeru" bensin på den.... Dette gjelder også når motoren "jobber" hardt, men når jeg drar på så går motoren fint, kanskje med litt dårlig drag:( virker litt død.

Kan dette være luftmengde måleren som jeg har lest på et par andre tråder her???

Hvordan kan jeg i så fall sjekke dette?? Har prøvd å spraye startgass under luftfilteret for å se om det er en pakning, men ikke noe skjedde. Meget mulig jeg har gjort det feil...

Setter pris på hjelp.

1,8S er vel forgasser motor, der har man ikke LMM.

-Jeg opplever samme problem på bilen til dama som også er en 1,8S, jeg har ikke lykkes i å finne ut hva som gjør dette. Er takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skyt meg om jeg tar feil, men mener at det er injection:confused: :confused:

Vel, jeg tok feil bambam Det er en elektronisk forgasser på denne:rolleyes: Men har fått et hint om at det kan være "lamda sonden" som det er noe med. Den sitter på eksosrøret akkurat ved torpedo veggen. Det kan også være ledningen der, så har tenkt å sjekke om det er selve koblingen som har rykket, en billig måte å feilsøke på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider