Gå til innhold

VAG sin mørke fortid....

Ranger emnet

Dr_S

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den reklamen er såååå falsk... Boblen ble utviklet på oppdrag fra den tyske regjeringen på 30-tallet slik at vanlige tyske innbyggere skulle få råd til egen bil. Bilen skulle klare 100km/t og selges for 1000 reichsmark, og det ble satt i gang 0% finansiering gjennom sparekampanjer hvor man betalte en viss sum i måneden i to år.

Samtidig bygget de autobahn og infrastruktur på harde livet for å få fart på økonomien og næringslivet. På ti år gikk de fra totalt ruinert til den raskest voksende økonomien på kloden, så det var ikke så rart at nabolandene ble skjelvne ettervert. Tyskland hadde jo allerede vært vitenskapens hovedstad i europa et halvt århundre, så med sterk økonomi og infrastruktur hadde det ikke blitt lett å konkurrere økonomisk med tyskland.

Det er mye man kan si om historiene som fortsatt blir fortalt om den andre verdenskrigen, men den største feilen tyskerne gjorde var å tape krigen.

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

Det er mye man kan si om historiene som fortsatt blir fortalt om den andre verdenskrigen, men den største feilen tyskerne gjorde var å tape krigen.

Den største feilen var vel og starte den !

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. tap av land etter 1 verdeskrig. Italia var jo på de alierte sin side i 1 verdenskrig, men etter 1 v.k så tok faktisk Russland land fra Italia, og ga det til Polen (har jeg hørt). Jeg tror det var derfor Italia ble aliert med naziene i 2 v.k. Og for de som ikke vet det, når blitzere skriker "jævla facister". Facister var det italienere som var, tyskere var nazister. Sånn, det var dagens historietime!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

dette er definitivt en forfalskning. Går ut ifra at du har funnet denne på et "svart nettsted"? Hvilken adresse? I så fall er det mulig vi gir tilbakemelding til dem om hva vi mener om at de benytter våre forhandleres navn på denne måten.

Med vennlig hilsen / best regards / mit freundlichen Grüssen

Marina Maneas Bakkum

HARALD A. MØLLER AS

Postboks 46 Kjelsås

0411 Oslo

+47 22 95 33 55 (tel.)

+47 22 95 33 90 (fax.)

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marina ??? Var det jeg visste du var transe Marius!!Crossdressing er gøy liksom ?? Hehe!! Neida,fra spøk til alvor,de fleste bilfabrikanter har nok sine svin på skogen.Ford Us for eksempel har veldig mange.Men den reklameplakaten for VAG er nok en "hjemmelaget" variant.Sikkert flott for nynazister som kjører Boble.

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ønske fra forfatter er den "uheldige" posten slettet. (Som bidro til stenging i tråden)

Etter nærmere ettertanke forstod han at den lett kunne tolkes i feil retning, en retning forfatteren ikke ønsket å være seg bekjent med, og fjernes derfor etter hans ønske meddelt på pm. En særdeles voksen beslutning som jeg gir all min respekt.

Som følge av en god løsning er tråden er nå åpen for traffikk igjen :)

NB: om topic ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HemiCuda

det var da Hitler som komanderte Ferdinand Porsche til og lage en "folkebil" som alle hadde råd til....

vips så kom bobbla :D

og bobbla ble brukt under krigen også....

mulig at jeg tar feil her, men tror at gamle porsche begynte på personbil-prosjektet før Hitler kom inn i bildet...??

Det som er det verste med hele krigshistorien er at vi har kun fått en side av historien... basert på hatet som nordmennene hadde til nazistenes herjinger under krigen..

hvorfor startet f.eks quisling ns-partiet...? quisling var jo i utgangspunktet opptatt av sosialisme/kommunisme og bodde bla. i Russland.

Quisling ba visstnok både engelskmennene og tyskerene om hjelp til å beskytte seg mot "kommunistiske" elementer (arbeiderpartiet..!!) i norge.. kun Hitler "hjalp Norge" ved å innvadere Norge og danmark..

Mange fryktet bolsjevikene.... USA var vel heller ikke så glade i russerne før krigen.. og det var jo folk i USA som ikke ville bruke atombomben fordi de følte de ville røpe hemmeligheten for russerene(noen ville helst holde hele atom-teknologien skjult for menneskeheten.)

det var endel folk i USA som hadde noe anstrengt forhold til "det proletariske riket".... bla. så gikk Ford på noen smeller der..

Og hvorfor gikk ikke USA med i krigen tidligere... hvordan var egentlig den historien rundt radaren... og hva med enigma, kunne de forutse angrep på sivile byer.. ??

Uansett... mange fryktelige ting ble gjort under andre verdenskrig.. og under alle kriger egentlig..

Men at gamle Dr: Ing var en god konstruktør, det var det ikke tvil om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Quisling ba visstnok både engelskmennene og tyskerene om hjelp til å beskytte seg mot "kommunistiske" elementer (arbeiderpartiet..!!) "

He he ja det er det jeg alltid har hatt en mistanke om, Arbeiderpartiet er komunistisk. Utrolig at det i det hele tatt er fete biler i Norge, med tanke på arbeiderpartiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by riskoker-kjerrer er ufint!!

"Quisling ba visstnok både engelskmennene og tyskerene om hjelp til å beskytte seg mot "kommunistiske" elementer (arbeiderpartiet..!!) "

He he ja det er det jeg alltid har hatt en mistanke om, Arbeiderpartiet er komunistisk. Utrolig at det i det hele tatt er fete biler i Norge, med tanke på arbeiderpartiet.

tror uansett at dette ikke er forumet for å gå inn på dypere diskusjoner om kriger etc her... med mindre det er relatert til teknikk etc da..

Det går forresten en serie om Vidkun Quisling på NRK(?) for dere som er interessert. Oxo mye spennende programmer på discovery etc.. og en god del bøker oxo vil jeg tro. Uansett så bør man ha både et åpent sinn og samtidig være kritisk.....

den ene sykkelen min kommer fra Filipinene... skulle gjerne tenkt meg å vite hele den historien... muligens kom den dit som en militærsykkel med venstrehengt sidevogn.. men den kan oxo være en sivil utgave.. De fleste 1944 syklene var sivile, de militære ble sendt til australia.

Det ble ikke laget så mange Indians i 1944, og rammenummeret er ganske høyt.. forsøker spore opp mere info om produksjonen og distribusjonen av 1944 modellene..

Okey... klarte å vri over til motorrelatert info..

Lenke til kommentar
Del på andre sider