Gå til innhold

Montering av ekstralys

Ranger emnet

Audi-S3

Anbefalte innlegg

Lionstar har nok rett.

Jeg har hatt 2 stykk Luminator med 110W pærer på min A6 (ser harry ut, men lyser som f.). Styrestrømmen som du henter fra den hvite ledningen har absolutt ingen betydning for belastning av ledningsnettet. Dersom du ønsker en bryter som du kan skru fjernysene av og på med, det vil si at de virker med bilens fjernlys eller ikke, legger du en ledning fra den hvite kabelen, inn til kupeen, over bryter og ut på releet. Jeg vil anbefale deg å kjøpe et rele med to stykk 86 utganger, en til hver lampe. Bruk 6 kvadrat inn på rele, og 2.5 eller 4 kvadrat ut på lampene. En ledning til hver lampe. Husk at jordingskabelen skal være like tykk som plusskabelen.

Ang festebraketter tok jeg på min Audi og satt to flatjern i skrustikka og bøyde de 90 grader. Lakkerte de sorte og borret to hull (8 mm) gjennom fangeren slik at det ble festet godt. Du kan bøye til to flatjern akkurat slik du selv ønsker for å få lykta til å gå akkurat inntill panseret. Husk at det skal åpnes også. Skiltet monterer du bare på vanlig måte og du kan ta av hele lysrampa til våren. Bosh Big Knick tåler 100w lamper og det bør du ha. Jeg har i tillegg lagt opp til releer på hver lampe, resultatet ble natt og dag. Jeg målte 11.8 volt på pæra ved belastning før og 14.4 volt nå. Dersom du har Autocheck system må du hente styrestrøm fra begge nærlysene ellers får du feilmelding om at en pære har gått.

Jeg har forøvrig byttet ut til BiXenon og det kan anbefales. Send meg en PM så skal jeg evnt sende deg noen bilder.

Thomas K

- er faen meg fotgjenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider