Gå til innhold

felgar til senka 80...

Ranger emnet

quattro_mannen

Anbefalte innlegg

Har ein 80, 82mod med 60/40 senking og skal kjøpa felgar. Derfor lurte eg på om noken har hatt 195/50-15 dekk på 15x7" felg med et 25-30 på ein senka 80. Går det bra med inpress 25 eller må eg opp i 30 evt. 35 for at dekket ikkje skal ta borti skjermen?

mvh Helge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...

Jeg har senka 80, har på 16" Med 205 bredde, offsettet på felgen husker jeg ikke akkurat nå, men klaringen til styreleddet fra dekksiden er på 1.5cm! Subber litt i bakskjermen hvis jeg har folk bak i og kjører i en dump, men det er pga myke fjærer og dempere. Kjører med 40mm senking og monroe reflex dempere. skal kjøpe gule koni.

hvor kjøpte du fjærene dine henn?

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15" felger med den dimensjon er ingen problem... innpresset på 80 er vel rundt 25 så det meste passer...

har en 80 cl senke 40mm med 16" 205/40 dekk på... funker bra det...

Skal kunne senke dene biln 60mm å sette på 17" 205/40 hvis felgene har ca 25 i innpress, Du må nok da bøye inn kanten i hjulbuen litt så slipper du skraping hvis du har bra fjære å dempere...

Livet starter på 300... :D

Ofai...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vertfall ha gass dempere fordi det er det hardeste, merke er ikke så spesielt viktig så lenge du ikke skal ha justerbare dempere...

Fjærene er bestillt fra norge, husker ikke hvor men det følger tuv papirer og alt... Fjærerne er ganske standar bortsett fra at de er senka 60, de blir automatisk mye hardere når det er så lave så det skulle ikke være problem å få tak på...

Audi 80`en er jo en lett bil i tillegg så no helt vanlige gass dempere og noen 60mm fjærer skulle funke helt fint, nesten uansett merke... Men Innpresset på felgene er viktige for at det ikke skal skrape eller ta borti, må nok også valse eller presse bort kanten på innersiden av hjulbuen...

Da får du en lav bil da... :D ser bra ut...

Men det er ikke koz å kjøre med så lav bil i tromsø så je skal sette på mine 40mm fjærer igjen... blir lavt og stivt nokk...

Livet starter på 300... :D

Ofai...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkesettet mitt er tûv godkjent.. Eg synst nå det er stivt nok i massevis til vanlig og litt sportslig kjøring. Har ikkje fått testa skikkelig på bane enda, men en jeg har snakt med seier at det er eit ganske bra senkesett til den prisen....

P.S.

Må bilder ligga ute på nettet før eg kan få vist dei her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger ut noen bilder av min bil MED 40mm senking selv om det ikke ser slik ut og 16"hjul.

P1010162.jpg

P1010161.jpg

P1010155.jpg

P1010160.jpg

Bilen min har gått 91.000km og har hatt 1eier før meg. Bilen er serdeles velholdt og jeg ga "bare" 25.000 for den, da jeg kjøpte den hadde den gått 72.567km og var sannsynligvis aldri vinterkjørt!

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er 82 mod. Fekk tak i bilen for rundt 3 år sia. Var gått 45.000km. Den var pensjonistkjørt og hadde stått i garage heile tida når den ikkje var i bruk. Nesten ikkje vinterkjørt. No er den gått rundt 95.000.

Dette bildet før senking og med noken felgar som er solgt.

?action=view&current=80_1.jpg

Bra det ikkje berre er B3, B4, osv innpå her. Godt å sjå gode gamle Audi'ar. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider