Gå til innhold

Kjøpt meg ny bil: 1996 523i E39

Ranger emnet

Preben

Anbefalte innlegg

Originally posted by Preben

De er veldig snille med hjulbuene. Jeg har iallefall ikke opplevd noen problemer med det.

Men imorra er det service, og dekkskifte. Iallefall service, for høyre bakhjul lager noen stygge lyder enkelte ganger, høres nesten ut som om bremsen har hengt seg opp eller noe. =(

Ang. det med bremsen...sjekk for småstein som har kilt seg fast inni der, jeg har hatt lik bil med 19" og da skjedde det hele tiden, jævlig irriterende. Gå for Breyton hvis du skal ha hjul, det kler denne bilen perfekt!

***Orji***

1991 E34 M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ettersom jeg har forstått så har du en 520i E34 med angeleyes til salgs. Så det jeg lurte på var om du er intressert i å selge/bytte angeleyes`a mot mine orginale lykter i god stand og med penger imellom så klart.

Er det Inpro lyktene eller har du lagd dem selv med sånne "ringer"? Har du et bilde jeg kunne sett på?

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i orden :)

Men vil vel tro du tjener på det hvis du likevel skal selge bilen, du får jo ikke like mye penger igjen som du har kosta på den. Si ifra når du har kommet fram til hva du vil gjøre iallefall :)

Pen den nye 5`ern din forresten. Cleant og stilig.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update på bilen.

Jeg var å henta den på Morris igår, noe som ble en dyr opplevelse.

De oppdaga litt diverse stæsj som ikke var helt 100%, så de ordna noe idag.

Utført:

- Oljeservice m/filter

- Skiftet ut airbagkabel og montert rep.kabel under beltestrammerutløser. (Airbaglampa lyste)

- Skiftet venstre styrestag komplett pga slakk

- Skiftet høyre nedre opphengskule i bakstilling pga slakk

- Skiftet til vinterhjul + hjulstillingskontroll.

2005 MINI COOPER

(x) 1996 BMW M 523i E39 Tråd om/bilder

(x) 1992 BMW 520i E34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det eneste som gjenstår nå er jo clutch og kjølevifteclutch.

Noen som aner hva det koster for komplett clutch?

Han jeg snakka med på Morris sa at det kosta rundt 6-7000 kr.

Det hørtes jævlig dyrt ut for meg altså.

ellers ble jo det som var av slakk og slikt fiksa forrige uke, og EU-kontrollen er stort sett i boks, så da jeg er off the hook i to år til.

2005 MINI COOPER

(x) 1992 BMW 520i E34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Originally posted by Rage

:eek:

Syke de felgene der! De tar ikke inni hjulbua forran?

Utrolig fet bil.

Når vi skifta til vinterdekk oppdaget vi at de går inni hjulbua i bakkant, men det er ikke så mye. Hence felgene er litt "kant-kjørte" på innsiden.

Jeg driver å funderer på hvordan jeg skal få vasket dem skikkelig. Er det et spesielt produkt noen kan anbefale?

2005 MINI COOPER

(x) 1992 BMW 520i E34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Myrtvedt

Må si jeg liker bilen din, fine felger.

Kanskje crom-dørhåndtak hadde gjort seg? ;)

Pass på at du ikke kliner på med for mye stæsj også, så den blir blodharry, det er en jævlig pen bil clean.

Takker :D

Jeg har egentlig ikke noe særlig lyst på chrome håndtak, iogmed at de jeg har er lakkerte. De tar seg egentlig veldig fint ut.

Men noe jeg virkelig ønsker meg er å lakkere side- og fangerlistene, for de er bare vanlig svart plast. De synes jo egentlig ikke, men det blir litt forskjell uansett.

Bilen er jo forsåvidt ferdig, med tanke på styling og slikt. Har ikke tenkt å putte på noe mer på eksteriøret tror jeg.

Eneste blir vel nye baklys og kanskje crystal spredere.

Jeg leker også med tanken på å kanskje selge felgene, å kjøpe meg enten 19" Breyton Magic eller noen helt enkle 19" Alpina felger. 20" er egentlig litt i overkant, og jeg ønsker meg kant.

Breyton Magic? (Btw, ikke min bil. Tatt fra AutoDB)

627299-bilde1-318171-bilde1-bildebmw520.jpg

Neste vinter skal jeg iallefall ha 16" M5 felger, og ikke de jeg har nå. Ser nesten litt ut som tromler.

Et bilde fra AutoDB med vinterfelgene mine...:mad:

626233-bilde1-bmwen.jpg

2005 MINI COOPER

(x) 1992 BMW 520i E34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Subsuki

Tror det der er Breyton magic sport, gå heller for Breyton inspiration, kler bilen mye bedre.

Her er en kjerre jeg hadde med 265-30/19" bak og 235-30/19" foran, så helt ok ut.

3709182_2_0_5_ern_4.jpg

.

Likte egentlig ikke de. De blender liksom ikke bra nok med bilen, skiller seg for mye ut. Jeg vil at bil og felger skal gli sammen og bli en enhet.... Hvis det ga noe mening...

2005 MINI COOPER

(x) 1992 BMW 520i E34

Lenke til kommentar
Del på andre sider