Gå til innhold

Maks ladetrykk på g40 motor?

Ranger emnet


VEPSEN

Anbefalte innlegg

Skal til bergen for å kjøpe en g40 motor av Turbopolo her på forumet på lørdag, derfor lurte jeg på hvor mye man kan lade på disse motora med god tune på bensin/tenning...

Skal flytte over turbo/IC og haltech fra NZ motoren, så G-lader og std motorstyring skal ikke brukes.

1bar bør den hvertfall klare?

Hvor langt holder dysene? 150hk?

Når er det på tide med bedre innsug og porting?

 

Mvh

Joakim R

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VEPSEN

Skal til bergen for å kjøpe en g40 motor av Turbopolo her på forumet på lørdag, derfor lurte jeg på hvor mye man kan lade på disse motora med god tune på bensin/tenning...

Skal flytte over turbo/IC og haltech fra NZ motoren, så G-lader og std motorstyring skal ikke brukes.

1bar bør den hvertfall klare?

Hvor langt holder dysene? 150hk?

Når er det på tide med bedre innsug og porting?

 

Mvh

Joakim R

 

siden jeg ikke har så mye peiling på akkuratt dette, så må jeg bare spørre litt offtopic: hvor mye skal du gi for motoren? hvor langt har den gått, og hvor mange hk har den?

 

er det 100% sikkert at du skal kjøpe den?

 

 

mvh Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på deg!!!

original dysene holder til ca 175 hk..

g40 innsug kan med fordel byttes ut med et 3f innsug som har større kanaler.

veit om en i england som kjørte 3f innsug, og t25 turbo.. han bremsa 160hk ved 0,6bar trykk

veit ikke hvilken turbo du går for, men om den flower til under 175 hk på 1 bar, så er det bare å kjøre på!

smart å bruke datasprut, da original map sensor kun er 2bar abs. trykk

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

hei på deg!!!

original dysene holder til ca 175 hk..

g40 innsug kan med fordel byttes ut med et 3f innsug som har større kanaler.

veit om en i england som kjørte 3f innsug, og t25 turbo.. han bremsa 160hk ved 0,6bar trykk

veit ikke hvilken turbo du går for, men om den flower til under 175 hk på 1 bar, så er det bare å kjøre på!

smart å bruke datasprut, da original map sensor kun er 2bar abs. trykk

 

Mark kjører med T2/T25 hybrid.

 

Vil anbefale å bytte til større dyser ved rundt 160 hk.

 

Steve på PSD har ladet 1,6 bar med G40 lader og orginal ic. Richard Kleinhands ladet 1,6 bar med G60 lader

 

Fungerte greit det

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar!

Dette kan bli moro skjønner jeg!:)

Turboen er fra en 180hk 3L diesel. Størrelse messig er den vel som en T25 omtrent, litt større kompressor og litt mindre turbin.

Funker fint på NZ motoren hvertfall.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår