Gå til innhold

Ødelagt optima redtopp batteri fixe med 24v?

Ranger emnet

JEPS

Anbefalte innlegg

Halla folkens.

lurte på om noen viste dette/kan hjelpe meg.

jeg har et redtopp bateri som etter at bilen har vært brukt en dag annen hver måndte er fucked..

tar ikke noe serlig ladding, å holder ikke på strømmen serlig lenge.

ANYWAY, en kompis av meg sa han hadde hørt at ved å ladde dette batteriet (som er et gelebatteri) en stund (1time?) på 24V

så kunne det hende at det ble bra eller i allefall bedre....

høres jo merkelig ut, men hvem vet... noen som har prøvd??

har endelig fått skilter på min kjære gamle svennson,:D :D :D

å da skulle man jo hatt batteri eller hur?

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt det der med 24V men det kan hende at det blir bra med svak ladestrøm(ca 300mA) over lengre tid. Det som kan ha skjedd er at det har blitt tappet pga overledning også når bilen står. Har du målt strøm uten å ha på tenningen? Hørtes litt rart ut i hvertfall. Hvis det er nesten nytt, da.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope, er ikke nytt, har dessuten stått leeeeenge i bilen, så det er ikke rart at det begynner å "gi opp" men jeg bare lurte på om det kunne gå....

kommer til å prøve uansett.... tenkte bare å høre først.

*tenke for meg selv "kan prøve å ladde det en gang til nå som bilen blir i daglig bruk"*

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør noe lignende på jobben men riktig nok ikke med samme type batteri.

På gamle NiMh batteri, så hender det at de blir ladet helt ut... Så batteri laderen ikke greier å dra dem i gang igjen... Batteri på da 4,8V og 3,6V Mater vi med 12v med en strøm opp i mot 1 amp...

Dette funker helt fett.

Men aner ikke hvordan et bilbatteri vil reager på samme behandling. Dårlig vil jeg trp... Kanskje i form av bang?

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hayabuza

serie koble batteriet med ett annet batteri(som er full-lada)... da får du lada opp batteriet riktig vis det er helt tomt.. vis det er helt tomt så får du ikke lada det opp med en hurtiglader elns....

la det stå i 24timer

Seriekoble? Sikker på at du ikke mener parallell(minus-minus og pluss-pluss?)

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by locked

pluss til minus. skal jo vere en krets og to paralellkobla batteri gir ingen fullverdig krets...

Syns det høres litt skummelt ut jeg... Serikoble 2 batterier... blir jo kortslutning det når det ikke er noen motstand i mellom...

Du serikobler ikke batteriene når du skal gi start hjelp. Da paralell kobler du.

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt 24V på et vanlig batteri som ikke vil ta til seg støm ved vanlig 12V lading... ga det et lite sjokk i en halv time og da tok det til seg strøm igjen... og det har virket i hverfall 3 år etter det,

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider