Gå til innhold

Utveksling på differensial

Excaliburz

Anbefalte innlegg

Er det noen her som ahr noe peiling på hva utvekslingen er på de forskjellige differensialene til Sierra(1.6, 2.0, 2.3, 2.8)?

jeg kjører 2.0is og ønsker meg litt bedre akselerasjon og lurer derfor på om det er en av de andre differensialene til Sierra som har en bedre egnet utveksling enn den på min for å få bedre aks?

Setter pris på alle seriøse svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Excaliburz

Er det noen her som ahr noe peiling på hva utvekslingen er på de forskjellige differensialene til Sierra(1.6, 2.0, 2.3, 2.8)?

jeg kjører 2.0is og ønsker meg litt bedre akselerasjon og lurer derfor på om det er en av de andre differensialene til Sierra som har en bedre egnet utveksling enn den på min for å få bedre aks?

Setter pris på alle seriøse svar...

sierra 1.6 har hvasser utv.. men da blir den kjip å kjøre med på langkjøring..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og hørte på Gaden & Larsen i dag og der sa de at med differensialen fra 1.6L så ville jeg får bedret akselerasjonen, men som Kjetilr sa så vil den bli litt i dårligste laget på langkjøring(og toppfart).

De mente at jeg allerede har den beste balanserte differensialen til Sierra(med tanke på aks og toppfart).

Så jeg takker for deres svar...og må (som vanlig) bare bøye meg i støvet ;)

Enkelte folk på dette forumet slutter aldri og vise sine kunnskaper....må bare si at ingen andre forum er like seriøse, enkle og trivelige som bilforumet....(Ville bare si det)

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider