Gå til innhold

Hvordan få sponsing på bilen

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Ser det er mange biler som får sponset bilen sin med alt mulig i fra lakk til anlegg.. Hvordan får man det da? Bekjente eller hva? Går vel ikke bare inn i en butikk å sier, "vil dere sponse bilen min?"

Bare lurte litt på det derre....

Kunne jo tenkt meg å lakkere bilen min på nytt i en annen farge, og så vet jeg at flere kjører rundt med reklame fra Bil lakkerings firma, jeg kunne lett gått med på det om jeg fikk det gratis eller billig.

Så da er spørsmålet mitt, hvordan gå frem? Eller er det dem som kommer til deg? For det skjer jo aldri meg....

Legger bare ut et bilde jeg av bilen min...

192-4.jpg?0,7555244

Showcase for bilen min:

http://calibra.no/showcase.aspx?id=192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får bli " ekstra godt" kjent med sjefen på lakkerings verkstedet...;)

Neida. man må sikkert ha ett opplegg som en kan vise til. Som feks at en skal stille ut bilen sin på forskjellige arrangement som feks gatebil.. Da kan det være mulig, men vanskelig å få slikt fullsponset..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har spons ifra forskjellige firmaer...de driver med alt fra dekor til bilstyling. Vi har da en web site hvor vi legger ut linker til dem. En slags reklame + at vi kjører med litt reklame på bilene...

Vi gikk bare rett inn i butikken å spurte om de kunne være intressert i å sponse oss. Var aldri snakk om gratis deler, men en rabatt på 20-30%...

`09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :)

`91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres)

`08 Ford Kuga 4x4 (solgt)

`07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt)

`91 Volvo 240 stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig bare du må "godsnakke" litt med firmaene.

For eksempel:

Jeg fikk steinsprut i ruten, og kjørte innom Riis bilglass for å få det fikset. Ganske kul fyr som jobbet der forresten. Jeg begynte å snakke om hva de skulle ha for å sote rutene på bilen, og han begynte å legge ut om forskjellige typer soting, og hvor kult det var med speilsoting ala Petter Solberg osv... Etter en stund bare spurte jeg om de ville være villig til å sponse bilen (og dette var en rimelig standard bil). Han sa at det skulle jeg ikke se bort ifra, jeg måtte bare innom når sjefen var innom, men det var godt mulig, for de sponset jo masse taxier...

Så stikk innom, godsnakk... skader ikke med en god bilprat innimellom ;) Men seff, tror ikke du får noe gratis...

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få sponset bilen sin, så hjelper det betraktelig at det er en bil som skiller seg ut. Hensikten med reklame, er at folk skal se på den. Og ingen er sånn kjempe intressert i å bruke en masse penger på reklame som ingen gidder se på. F.eks: en midt på treet golf mk2 er ikke bilen du skal forvente en strøm av "ja, herregud bilen din MÅ jeg ha reklame på!!!"

Det er også flere som har satt opp kontrakter med firma'er, hvor firma'et har visse krav (alt fra å kreve å bruke bilen så-og-så mange ganger i året osv -- til hva du skal gjøre med bilen (bli enige om utseende)) til deg som bil eier.

F.eks: Hvis du detter innom ei sjappe med calibra'en din, og slenger på bordet at du vil sponses så kan det muligens hende at du får beskjed om at opel's siste utgave av rusten manta ikke det de vil putte navnet sitt på. Legger du derimot frem at du er på vei til å bygge den om til f.eks:

http://www.rieger-tuning.de/en/Showroom/Opel/Calibra/201.pdf

...så er det mulig at folk kanskje blir litt mer hjelpsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Ola (kompis av meg og Camilla) fikk lakkeringen sin relativt billig hos Åsane Lakk&Karroseri. Var en kar som skulle ta den "uten kvittering" for 10 lapper, men Åsane L&K tok den for 10, mot å ha Åsane Lakk&karroseri på sideskjørtene på den...

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som må til er vel litt vilje og en litt bra bil.

Om du har en litt kurant bil og tørr å spørre så får du sikkert svar. og, ikke annet litt rabatt, og det er jo og kjekt da.

litt ot. kjekt å se jenter kan og kose seg med en hobby som bil da:) stå på.

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider