Gå til innhold

lys-problemer i E-36!

Ranger emnet

gsi-power

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har skiftet nesten alle disse pærene selv, og på min gjøres det som følger(regner med det er samme patent på din og;);

For å få ut lighter-pæra må du først fjerne øverste modul over lighteren. Dette gjøres ved å dytte den frem. (er et lite hull "i taket" under øverste modul slik at du kommer til bak) Du kan nå dra den nederste modulen oppover i det tomme rommet, og vri den litt sidelengs. Da skal den komme ut..

Håper dette hjelper ;)

Irriterende med pærer som ikke lyser.. :mad:

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan også sjekke om ledninga til bremseklosse føleren er hel, tåler ikke så mye;) for å skifte lgihterlys, vipp først ut den øverste minste "boksen" i underkant med et skrujern, så den andre. er hold sammen kun med masse klips. er ikke helt go å få ut, men det går med litt lirking. lettere hvis dere er to.

2005 Scania P270

1987 BMW 528i

1985 BMW 535i (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Det skal altså være lys i lysbryteren? Hvordan fikk du denne opp? Hvor kjøpte du pæra?

Ligger en skrue under, som du skrur ut, for så å trekke og koble av tåkelys/grøftlysbryteren ved siden av, da kan man bare trekke hele greiene ut, pæren var kjøpt på bensinstasjon :D

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2maz

Byttet min i hovedlys bryteren i dag jeg og. Fant ut etter 10 min med slit at den store plugen skulle skrues ut, og ikke dras ut.

Har ikke funnet ut hvordan jeg skifter pærer i vindus heiserene

hehe, jasså, så du virkelig ikke det altså? hehe.. neda, jeg prøvde å dra først, men da dette ikke nytta så begynte jeg å skru, det funket bra.

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vindusheiserne har dioder ikke lys. Disse er vanskelig å få tak i originale og bmw ser helst at du bytter hele bryteren. Ca 300 NOK hvis jeg ikke er helt feilinformert.

For å komme til er det best å snu bryteren på hodet og så vippe ut innmaten med en skrutrekker (tynn). Sitter noen løse deler som må sitte der når du skal ha den inn igjen :)

Diodene som trengs er orange, selv har jeg foreløpig klart å kun oppdrive røde (clas-ohlson) men det ble bra når du bytter begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...