Gå til innhold

Motoren "hyler" når jeg drar litt på

Ranger emnet

JuB

Anbefalte innlegg

Hei,

har fått kjørt inn laderen får endel mil siden, så nå har dradd litt på..:) Mye bedre enn får, men når jeg passerer 4-5rpm kviner det i motoren.

Har tenkt på om det kan være viftereimen som slipper..?

På måler i kjørecomputeren klarer jeg max 230, men på analog målere viser den 0,6 - 0,7. Merke er vel Equuse tror jeg, sikkert noe billig crap..

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ikke viftereim, vifta er drevet elektrisk!

men du har ei reim som går til servopumpa, kan jo vær at den hyler. men er den slakk/ slitt hyler det som regel når du står i ro og vrir på rattet og.

har du gått ned på reimhjul-størrelse på kompressoren i det siste? kan jo vær at dene reima er litt slakk, eller det kan være reimstrammeren som er gåen.

vist du løsner reima, så roterer du alle hjula, og sjekker om det er noen komponenter med stor motstand..

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gått ned på reimhjul størrelse, hvis ikke golfg60syncro har byttet det da.. Men da hadde han vel sagt ifra..

Da får jeg vel ta av reima å sjekke motstanden i hjulene, men avogtil kviner den når jeg starter, sånn skikkelig hyl. Hyler ikke når jeg vrir på rattet, så servoreima er det nok ikke..

Btw: Hvor stiller jeg tomgangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er viftereimen som er slakk. Jeg klarte 232 som rekord med std laderhjul. Hvis du ligger på 0,6-0,7 så stemmer jo det ganske bra med det som skal være originalt.

Holdt avstand - vi ruller - Follogutta

Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT

83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil)

--- follo.vwaudi-club.no ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider