Gå til innhold

BMW E-36 prosjekt :)

Ranger emnet

^RaNGuS^

Anbefalte innlegg

For 1 mnd siden kjøpte jeg meg min andre bil. Den første var en 325i E-30 86mod. Den ble etter mye om og men solgt vekk etter at jeg innså at dette prosjektet ville bli altfor kostbart om jeg skulle få bilen slik jeg ville ha den.

Jeg begynte å lete i motorbørsen og på autodb etter en nyere og penere bil uten rust og dritt. BMW fanatiker som jeg er så måtte valget selvfølgelig bli det.

Da jeg kom over en BMW E-36 316i 92mod til en god penge ble jeg interresert. Selv var jeg litt mistenksom og tok alt selger sa med en klype salt. Jeg ville ikke gjenta den dårlige handelen jeg hadde sist gang. Men selgeren viste seg å være en utrolig hyggelig fyr og alt han sa stemte ifølge tilstandsrapporten. Det eneste med bilen var at det var en olje lekkasje fra kam og veiv aksel. Dette tok selger på seg og betale og vi fullførte handelen.

Da jeg kjøpte bilen var den så og si original. Noe småtteri som bakrutesenker,angeleyes og momo ratt sto allerede i bilen.

Nå 1 mnd senere har jeg allerede fått gjort en del på bilen.

Målet mitt med denne bilen er IKKE å fixe en oppråna beemer med spoiler og massive støtfangere, men heller å få bilen til å se så ny og fin ut som mulig. Jeg ville forsøke å skape en bil med både litt audi s-8 look og få fram detaljer som kjennetegner de nyeste bmw'ene på markedet. Da bilen er svart valgte jeg at andre fargen skulle være chrom.masse chrom:)

Det første jeg gjorde var å montere effektanlegg med en dobbel rund og kromma endestuss:)

Deretter ble de originale speila skifta ut med kromma m3 speil.

Chrom nyrer og lister er montert og en del andre detaljer.

Nå nylig er det hatt på nye senkefjærer (40/40) og helt nye 18" felger (kromma) er hatt på.

Regner med at jeg er ferdig med det skjønnsmessige rundt nyttår. Må jobbe en del for dette er dyyrt;)

Og til alle som tenker at hvorfor gidder du å fixe en 316 så vil jeg snart starte og dulle og mekke i motorrommet. Har noen planer men disse er konfidensielle inntil videre;) hehe..

Er det noen som har erfaringer med dette og har tips eller spørsmål så ta gjerne kontakt :) Alltid åpen for nye ideer..

NB. Har valgt å ikke legge ut bilde av bilen slik den er nå, venter til den er helt ferdig :) Men et bilde av bilen slik den var da jeg kjøpte den ligger ute.

* FaMiLiE bIL *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å legge ut bilder på sida men fikk d ikke til. så er det noen som kan hjelpe meg så skrik ut :)

Når det gjelder motorrommet så er jeg ikke heelt sikker enda men hvis jeg sier at d trolig vil bli satt inn en 320-325 eller m3 motor og turbo med dumpventil så er vel ikke det så langt unna sannheten ;)

Gjelder bare å få finansiert dette, bilen er IKKE ment for bare show, den skal også være 100% godkjent for vanlig bruk.

* FaMiLiE bIL *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gsi-power

Høres bra ut dette, men det dårlige med det hele er at du ikke legger ut bilder mens du pusser opp bilen, det er det som er halve gleden med slike tråder!

Jeg vil si det er nesten HELE gleden jeg. Er ikke gøy med bare tekst uten bilder!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AUDI S8-look?!!

Er ikke dette en BMW da??:D

Audi er audi, og bmw er bmw....Sånn er det :D

Kan ikke fatte og forstå hvordan du skal få S8-look på en 316....

Det er jo som å sammenligne en elefant med ei mus ellerno..:P

Mulig jeg har forstått feil her, men hallo...

Kjøp deg heller noen BMW tuning deler som f.eks, AC Schnitzer,Hamann eller Alpina..

1984 VW Golf 1 8VT prosjekt

1987 VW Golf 2 Syncro

1987 DODGE RAM 350LE

x 1996 Audi A4 20V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo sant at en audi er en audi. Men jeg skal ikke prøve å få bilen til å se ut som en. Skal bare bruke enkelte detaljer som kjennetegner s-klassen, for jeg syns de bilene er fine. kromdetaljer, lyktespoilere og kromspeil er jo typiske særtrekk fra denne klassen. Skal man bare holde seg til AC-snitzer og andre kjente merker forbundet med BMW så syns jeg det blir litt for vanlig. Vil ha en særegen bil,og derfor så tar jeg detaljer fra andre bilmerker for å skape en spesiell bil.

* FaMiLiE bIL *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmw.gif

bmw2.gif

Felgene som står på bilen på bildet er ikke de som står på nå. På bildet er det noen 17" som visstnok skulle koste 40.000, men da de viste seg å være 110% Ulovlig på bilen så ville jeg ikke ha de og fikk heller en fin rabatt fra kjøpeprisen :)

P:S: Slik var bilen da jeg kjøpte den, ikke etter at jeg har starta å styre med den;)

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...