Gå til innhold

Tennplugg typer..


Moldvarp

Anbefalte innlegg

Gidder noen som kan det og utdype meningen med dei forskjellige tennplugg typene?

 

Standard, Kald og Varm

 

Ka funker best, har det noge med kor kaldt det blir om vinteren, eller no i den duren?

 

Hadde det bare vore listet 1 type i service manualen, så hadde det liksom vore greit nok, men siden alle 3 typene stod, så begynte eg og lure..! Har et bilde av ka eg mener..!

 

*takk for svar*

 

tennplugger.gif

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sony606

hvor fant du den oversikten der?

 

er jo egentlig ikke verre enn å ringe Nissan å høre hva det menes?

 

 

Fant den i den orginale Service Manualen.. eller.. Verksteds Håndboken er vel et rettere ord og bruke.. (er på CD, har oversikt over alle P11-144 modellene, (1,6 1,8 2,0 og 2 liter diesel motor osv....) Det er vel den Nissan bruker tenker eg meg, bare at den eg har er på engelsk da..! (Og Haynes manualene kan bare gå og henge seg i forhold..)

 

Eg trodde at motoren er satt opp/bygget opp til og bruke 1 type tennplugg.. kald, varm eller standard.. Så fatta ikkje koffer alle 3 typene var lista opp til motoren eg har.. Anyways, bare til og se på orginal tennplugga, eller gjøre som du sier, Ringe til Nissan og spør!

 

 

Edit: Fekk svar på det på et annet forum..! Men takker for den iherdige innsatsen til og svare uansett!! :D

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sony606

såeh, hva var svaret?

 

En tier så sier eg det!!

 

 

Edit:

 

Hehe.. Den Verksteds Håndboka eg har fått tak i er litt "universal" angående hvilken verdensdel du kommer til og bruke bilen i... Dei lista bare opp hvilke tennplugg typer du sko bruke etter hvilket land du bur i.. Veldigt varmt land, så anbefaler dei Kald type, veldigt kaldt land så vise versa, og Standard er vel stort sett d det går i her sør i Norge..!

 

Ikkje siter meg på den forresten.. (selv om eg vil sei meg veldigt enig i den forklaringen.) Er det veldigt kaldt, trenger du ein tennplugg som klare og antenne bensin blandingen i det miljøet, og ved veldigt varme strøk vil du jo ikkje at den skal antenne det for tidligt (varmen som henger igjen kan vere nok til og antenne) og standard går vel sånn i overlapp i begge retninger fra midt på treet..!

 

Tok du an? ;)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår