Gå til innhold

Min 242 VOC bil...

Ranger emnet

Roberto

Anbefalte innlegg

Gikk for en stund siden i innkjøp av en volvo 242 VOC(volvo original cup) Rally bil.. Dette er kort fortalt en bil som er bygd på originale deler, med få unntak (bilstein dempere erstatter Volvo R-sport f.eks), men som gir imponerende bra resultat..

Prøvde bilen på eikås i bergen for en stund siden, men hadde problemer med at bensintrykksregulatoren ikke ville gi med mindre enn 8 bars inspruttrykk, så effekten var litt redusert kan man si (Skal ha 5).. Men til tross for mangel på stabstag foran, så var kjøreegenskapene ganske bra, og det var utrolig gøy..

Motoren er bygget på en B23 E insprut motor, med 405 topp, ukjent volvo trimkam, GT eksos og litt sånt snadder.. Effekten er ca 160 hester..

Noen flere med slike leketøy her?

Robert_rallyvolvo5.sized.jpg

Robert_rallyvolvo1.sized.jpg

Robert_rallyvolvo2.sized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hepp. har en likedan..kult at andre på denne sida av landet har kjøpt en slik. Min er dog ikke på veien,har ikke tid og penger til rallysatsing nå desverre. Hjelper jo ikke at 99% av løpene går på østlandet. Er kortere vei til danmark og nederland jo!

min har vel omtrent de de samme specs som din,men trenger nye stoler/seler..har stabstag foran da. gøy å kjøre 240 når de sitter så bra på veien:D

Eg blir i godt humør av øl!

Visste du at...

-Menn bommer ikkje på doskåla fordi dei slurver, men for å markere sitt revir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by psychoExtreme

hepp. har en likedan..kult at andre på denne sida av landet har kjøpt en slik. Min er dog ikke på veien,har ikke tid og penger til rallysatsing nå desverre. Hjelper jo ikke at 99% av løpene går på østlandet. Er kortere vei til danmark og nederland jo!

min har vel omtrent de de samme specs som din,men trenger nye stoler/seler..har stabstag foran da. gøy å kjøre 240 når de sitter så bra på veien:D

Arti, trodde jeg var den eneste! Vi skulle jo samarbeidet, kjørt en servicebil og en henger over fjellet i håp om at max en av oss smeller f.eks.. kunne jo kuttet kraftig på utgiftene.. Hvor holder du til da? hadde hvert arti å sett bilen din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lasse_GT

:D lappen veier for mye, unødvendig vekt på bil:o

rått med skilter på gjedda:) ultimate vinter bilen da

Ja man kan ikke ha vekt..

suveren vinterbil ja, det kan jeg love deg.. genial over fjellet og, hvis hjort kommer i veien, så griller jeg dem med tusen meterene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider