Henrik Skrevet Desember 9, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2002 Noen som har : ADSL fra telenor ,Win xp og trådløst nettverk ? Har Problemer med å koble meg opp via Routeren Noen som har noen erfringer eller tips her ? Henrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liIIebror Skrevet Desember 9, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2002 åssen trådløst nettverk har du??? uansett da... d-link trådløs nettverk sucks bigtime:mad: :mad: :mad: du må sikkert konfigurere routern da.. fulgte det ikke med en "oppskrift" på hav du skal gjøre da?? følg den så finner du ut at du burde lagt kabler isteden.. Siter Benekter du fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Desember 9, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2002 D-Link duger da det. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Desember 9, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2002 Dette var den værste off-topic tråden jeg har sett her Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Assman Skrevet Desember 9, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2002 Hmm.. .. får du no link mellom routeren og wlan "hub"'en din??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pacmania Skrevet Desember 9, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2002 regner med at du trenger en krysset kabel mellom wlan basen og routher'n.. når du setter i kabelen skal link lyset lyse ;) Siter Mazda mx5 -91 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schnellfahrer944 Skrevet Desember 9, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2002 Husk at Telenor bruker PPOE. Dette må være konfigurert i routeren (brukernavn + passord). Litt mer detaljer om hvor det stopper opp så kanskje vi kan hjelpe. @E Siter 1985 Porsche 3.2 Carrera 2011 Ford Focus Titanium x 1986 Porsche 944 Turbo x 1986 Porsche 944 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Desember 9, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2002 Originally posted by schnellfahrer944 Husk at Telenor bruker PPOE. Dette må være konfigurert i routeren (brukernavn + passord). Litt mer detaljer om hvor det stopper opp så kanskje vi kan hjelpe. @E Brukernavn@online.no + passord Har du kontakt med routeren i det heletatt da? start command prompt (start > run > skriv inn "cmd" og trykk enter) da kommer command prompt'n opp, skriv deretter: ping "ip-adressen til routeren" f.eks. 192.168.1.1 Får du da svar tilbake fra routeren så er det routeren som er konfigurert gæli. ;) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet Desember 9, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2002 Takker for mange svar ! Jeg har en 3com hub og et wavelan kort . Dette virker ok. får melding om god forbindelse og alt er ok Var og hentet kortet som jeg skal låne og der fungerte alt som det skulle Han hadde nettverk med upc-chello Men det er det å koble seg opp til telenor via den huben som ikke funker Hvis jeg plugger kabelen fra modemet inn i pc så funker det med en gang. Tar jeg kabelen ut og inn i huben så står den å venter å venter og gir seg til slutt Takker for alle svar og hjelp ! Har litt dårlig tid nå men kan prøve å ta noen print-screens i morgen å vise dere hva som skjer ! Henrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Desember 10, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2002 hvis du har telenor adsl, så kan du ikke kjøre linja fra modemet å rett inn i en hub/swich. Er ikke innebygd router i disse modemene. Du må ha en router i mellom hube`n å adsl modemet. Sånne kan jeg skaffe rimelig. Skaffer alt av tele utstyr rimelig! Telefoner (simens-gigaset), Jensen/Simens trådløse netverksløsninger, ADSL routere for Telenor med 4 & 8 porters switch. Send en mail til kiv_tuning@broadpark.no Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet Desember 10, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2002 Originally posted by kiv_tuning hvis du har telenor adsl, så kan du ikke kjøre linja fra modemet å rett inn i en hub/swich. Er ikke innebygd router i disse modemene. Du må ha en router i mellom hube`n å adsl modemet. Sånne kan jeg skaffe rimelig. Skaffer alt av tele utstyr rimelig! Telefoner (simens-gigaset), Jensen/Simens trådløse netverksløsninger, ADSL routere for Telenor med 4 & 8 porters switch. Send en mail til kiv_tuning@broadpark.no Ok Jeg har vert i kontakt med et par stk i dag som skal se litt på det og det kan hende jeg må bytte inn 3comèn å få noe annet ja .... Får se hva de sier etterhvert ... Hva koster det hvis du skal lever en løsning som funker ? Henrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg