Gå til innhold

Trådløst nettverk

Ranger emnet

Henrik

Anbefalte innlegg

Originally posted by schnellfahrer944

Husk at Telenor bruker PPOE. Dette må være konfigurert i routeren (brukernavn + passord).

Litt mer detaljer om hvor det stopper opp så kanskje vi kan hjelpe.

@E

Brukernavn@online.no + passord

Har du kontakt med routeren i det heletatt da?

start command prompt (start > run > skriv inn "cmd" og trykk enter)

da kommer command prompt'n opp, skriv deretter:

ping "ip-adressen til routeren" f.eks. 192.168.1.1

Får du da svar tilbake fra routeren så er det routeren som er konfigurert gæli.

;)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange svar !

Jeg har en 3com hub og et wavelan kort .

Dette virker ok. får melding om god forbindelse og alt er ok

Var og hentet kortet som jeg skal låne og der fungerte alt som det skulle

Han hadde nettverk med upc-chello

Men det er det å koble seg opp til telenor via den huben som ikke funker

Hvis jeg plugger kabelen fra modemet inn i pc så funker det med en gang. Tar jeg kabelen ut og inn i huben så står den å venter å venter og gir seg til slutt

Takker for alle svar og hjelp !

Har litt dårlig tid nå men kan prøve å ta noen print-screens i morgen å vise dere hva som skjer !

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har telenor adsl, så kan du ikke kjøre linja fra modemet å rett inn i en hub/swich. Er ikke innebygd router i disse modemene. Du må ha en router i mellom hube`n å adsl modemet. Sånne kan jeg skaffe rimelig. Skaffer alt av tele utstyr rimelig! Telefoner (simens-gigaset), Jensen/Simens trådløse netverksløsninger, ADSL routere for Telenor med 4 & 8 porters switch.

Send en mail til kiv_tuning@broadpark.no

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kiv_tuning

hvis du har telenor adsl, så kan du ikke kjøre linja fra modemet å rett inn i en hub/swich. Er ikke innebygd router i disse modemene. Du må ha en router i mellom hube`n å adsl modemet. Sånne kan jeg skaffe rimelig. Skaffer alt av tele utstyr rimelig! Telefoner (simens-gigaset), Jensen/Simens trådløse netverksløsninger, ADSL routere for Telenor med 4 & 8 porters switch.

Send en mail til kiv_tuning@broadpark.no

Ok

Jeg har vert i kontakt med et par stk i dag som skal se litt på det og det kan hende jeg må bytte inn 3comèn å få noe annet ja ....

Får se hva de sier etterhvert ...

Hva koster det hvis du skal lever en løsning som funker ?

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider