Gå til innhold

Senking av Mercedes 190?? (Hjelp)

Cooolman

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en Mercedes 190 regner med å kjøpe en 90 modell, men i den sammenhengen lurer jeg på følgende ting: Jeg vil senke bilen og ha 17" på den, jeg ønsker å senke max som går ann men kravet er at det også skal gå ann å få det godkjennt hos biltilsynet. Jeg ønsker også tips om hvor mye jeg må senke bilen for å få den tøff nok!!

På forhånd takk for hjelpen!

Henrik

VW Golf III GL 96 modell, lakkerte fangere++ stort stereoanlegg, 16" RH ad cup (215/40/16) hvite blinklys rundt om, hella tåkelys, helrøde hella baklykter

Audi 80cc 86 modell, 15" ATS, 60mm senking, sota ruter, et rått anlegg (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

På min 190e 89modell så hadde jeg stivhetsjusterbare gule koni, med 45mm h&r senkefjører.

jeg kjørte med 17 amg look felger. med 215/40-17 dekk. Subbet aldri i hjulbuen, selv med full bil i baksetet så la dekka seg fint opp på innsiden av hjulbuen.

Både foran og bak så kunne jeg nesten sette fingeren rett inn mellom dekket og hjulbuen.

Jeg synes bilen var litt for høy, 60mm senking foran og bak vil være perfekt.

ofte må man sette på kortere dempere dersom man senker bilen mye, tror dette er hvis man senker bilen over 50mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cooolman

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en Mercedes 190 regner med å kjøpe en 90 modell, men i den sammenhengen lurer jeg på følgende ting: Jeg vil senke bilen og ha 17" på den, jeg ønsker å senke max som går ann men kravet er at det også skal gå ann å få det godkjennt hos biltilsynet. Jeg ønsker også tips om hvor mye jeg må senke bilen for å få den tøff nok!!

På forhånd takk for hjelpen!

Henrik

trenger ikke senke en 190 veldig mye før det ikke er tøft, bare dumt. Hjulopphenget bak gjør at hjula vipper innover i overkant når den blir lav. Senker du mye, blir dette bare dumt. Litt luft i hjulbuene bør en ha. Du har mulighet for å velge tykkelse på putene som ligger i overkant av fjærene. Sjekk hvilken tykkelse det er på disse (de har et antall "duppeditter" på kanten, som du kan telle". Varierer fra 1-4 foran, og 1-3 bak. Det er 5mm forskjell i tykkelse. Hver 0,5 cm tynnere pute senker bilen ca. 1 cm, da fjærene sitter et stykke inne på bærearmene. Er det f.eks. 3ere på din, så kjøp et sett 1ere (ca. hundrelapp på bertel), bytt putene, og vips, så har du 20 mm senking. Med 17" bør det se helt greit ut.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...