Gå til innhold

Øke octantall for en slikk og nesten ingenting..

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

Originally posted by henningl

med frontpipe mente jeg vel egentlig downpipe... røret fra turbo og ned til eksos.

 

Trodde du hadde fått det med deg, men grainger-ventiler bedrer spoolup-tiden en del sånn at du får mer dreiemoment i bunn.. Bleed-ventilen har ingen slik effekt.

 

Kan du ikke lage mer toppeffekt er det lurest å satse på å få mest mulig effekt på mellomregisteret istedenfor. tidligere ladetrykk med ande ord.

 

 

 

Trodde du hadde fått med deg at jeg har 4" ut fra turboen, 3.5" et lite stykke, 3" et lite stykke og 2.5" på slutten.. Bygger trykk fort som f***..

 

 

Starionen har en WG som ikke åpner før fjæren har fått "for mye" trykk, så det er ikke noen fare for at turboen kommer for sent.. Så bleed\graigner er omtrent det samme for meg..

 

Problemet med turboen er at skovlene eller hva du vil kalle det for er ikke grov nok :( Oppgradering koster vel noen tusen tenker jeg..

 

 

Porting og polering er vinterprosjekt, skal vaske insugsslangene og IC og, vil vel merke litt på det.. Om det blir porting vet jeg ikke helt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dysene har ikke nådd max, men computeren sier stopp om det blir ca en halv PSI mer ladetrykk.. Så jeg må enten lure cmputeren, eller "chipe" den, så den tillater mer trykk. Dysene klarer nok 20 hester ekstra uten problemer.. Minst.

 

Slangene og IC har nok aldri hvert vasket før, så jeg tenkte jeg ksulle investere i noen tonn med bremseveske og gjøre det.. Burde vel merke litt, tror du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henningl

Proggresiv bensintrykkregulator har vel alle turbobiler.. En justerbar derimot, er greit å ha.

 

Vet du sikkert dette?? Har hørt litt forskjellig....... Sendte mail til KRB, og fikk i svar at min ikkke var progressiv (cosworth). Hadde vert greit og visst....

-88 2wd cosworth

-80 911 turbo

-72 boble T1

-96 Galant td

-x-96 kawasaki zx7rr

-x-69 porsche 3.0l

-x-86 mercedes 300E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholdvis enkelt å sjekke om bensintrykkregulatoren er "progressiv" (trykk responsive - øker bensintrykket med økt ladetrykk); dersom den har trykk inngang er den det.

 

Dersom den også har en form for justeringsskrue er den trolig i tillegg justerbar for justering av grunntrykket.

 

De fleste originalregulatorer er enten faste eller "progressive", men ikke justerbare.

4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje du har rett i det... ;)

 

Tror ikke det finnes noen mulighet til å sjekke om trykkreferensen er 1:1 eller noe annet bare ved å se på den hva angår de originale regulatorene (hvis det ikke står noe preget inn i den da - noe jeg forøvrig tviler på...) Må nok sjekke med noen som har peiling - og da er nok Kai hos KRB en man kan stole på :)

4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte vel også slik først, men så tenkte jeg at jeg nok har vært borti regulatorer som har "utveksling", altså turbo - bensintrykk forhold større enn 1:1 (1:1 kan jo sees på som en lineær økning, ex. 1:2 er en progressiv økning...)

 

Har egentlig ikke tenkt så mye over dette problemet da det er ECU`n vår (HESTEC) som tar seg av å gi bilen nok bensin. Bensintrykket justerer vi bare så høyt som vi trenger for å holde dysetidene på et akseptabelt nivå :)

4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår