Gå til innhold

Noen som vet hva dete er? Evnt. erfaringer?

Dulle

Anbefalte innlegg

Jeg satt og glana litt på carcepts.de på jobben, og kom over dette her:

http://www.carconcepts.de/catalog/product_info.php?cPath=23_554_555&products_id=7480

Er dette slike høydejusterbare coilovers?

Tysken min er ikke heeelt på topp, så jeg tenkte kanskje noen her kunne fortelle meg hva det er og hvordan de funker.

Hadde vært kjekt å kunne stille opp høyden litt på vintern, og stille den ned litt på treff og sånt ;)

Både funksjon og show, på en måte..

På forhånd takk.

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversettelse:

High-quality processing and extremely hot setting lower distinguish this product. Excluding high-quality components are used. The absorbers in this chassis come from Koni or if there is no Konis from Kayaba. The feathers/springs do not come from the H&R or with availability of Eibach. No other articles are blocked. To reach the feathers/springs worked over again around this depth.

Assembly:

Assembling time: approx.. 2-4 Std.

Degree of difficulty: 1-3 (school note 1-6)

Kind of appraisal:

Absorber: TUEV freely

Feathers/springs: TUEV partial appraisal with original setting of the used feathers/springs lower.

Scope of supply:

- 4 sport shock absorbers Koni red (harden-adjustably)

- a set of setting lower feathers/springs

- TUEV partial appraisal

Note:

- we can also when desired supply against a surcharge of 50-200 EUR instead of red ones also yellow Konis to them with, if there are these for the indicated vehicle.

- become with some motor vehicle types sucked. Cartridge absorber supplied.

Så det så !;)

Men fra den siden og dømme virker det bare som det er 70/40 senking og uten høyde justerbarhet.. men det var vist justerbarhet på demperene (noe som eg trodde bare Gule Koni hadde, og ikkje Røde), men du kunne jo få dem med gule koni...

Men som sagt, ikkje coilovers..! Fast høyde, men justerbare demper slag..

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dulle

Riktig, riktig..

æsj.

Det finnes vel ikke nope coilovers til våre kjære biler borte i USA heller? Burde jo tro at noen laget sånt til en såppas populær bil som G20..

Joda.. mange merker som lager..!

Tein har jo, Dayama (eller no sånn) har.. D2 (mulig eg blander modell og merke her) B&G (fra tyskland tror eg) og.. uhm.. ja.. det er dei eg tok på rappen.. Ellers går det vist og ann og få noe dei kalle Ground Control, som er justerbare "hylser" som gjør samme jobben som vanlige coilovers..

Tror og det var noen av dem som du kunne justere selve demper feste punktene, isteden for å heve og senke setet til fjøra, som derigjen er ennå bedre..! ;) (da får du spenn i fjøra hele tiden, selv om du heiser bilen opp..) Noge som ser digg ut.. trenger bare jekke bilen bitte litt og så henger hjulet og dingler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i den ja. Men av de merkene du envnte må jeg vel si at Tein er de jeg har hørt mest bra om..jeg har vel forsåvidt ikke hørt om de andre i hele tatt ;)

*Lengte etter coilovers og høydejustering for vinterstid*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut av bildet kan eg sei Ja med en gang.. skal få det oversatt!

(NB.. bruker Altavista sin Babelfish..! i tilfelle du vil prøve selv!)

Oversettelse:

Setting lower according to appraisals: 45mm

The objective is for us not alone "sportyness", but also everyday life comfort. There by the more or less free standing feather/spring, which exhibits few or no pre-loading - this is with series chassis in principle different - can the feather/spring in front with steering against the spring disc rotate. Here noise can develop. Therefore we use additional rubber bands at almost all chassis particularly within the range of the front axle absorbers for the noise suppression between feather/spring and spring disc both at the upper, and at the lower spring disc. As corrosion protection all absorbers and shock struts are only phosphatized and anschiessend galvanized. The galvanization is again improved starting from produktionsstand 11/03 by use of materials from the aircraft construction.

In order to prevent a getting jammed of the dust shield seal, the feathers/springs are increased in the diameter from 60 mm to 85 mm with all R-S chassis. So that nevertheless an optimal guidance of the feather/spring remains ensured, an adapter ring is installed above and the last turn of the feather/spring down still in the diameter 60 mm. All feathers/springs are made of chrome silicon feather/spring jet according to DIN 2095 and go through regular fatigue strength examinations. In all competition chassis we use feathers/springs of the same type.

The securing clips of the shock struts and the owners for brake hoses, ABS Sensorkabel etc. are to the majority series-same parts of suppliers of the original absorbers. Additionally necessary stabilizer owners (e.g. N14/B13) are laser-cut made of high-grade steel. If the clips do not come for attachment from the series, these parts (e.g. K11 front axle) are likewise laser-cut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyst til å drøye det til våren, så kan vi spleise på frakta..får helt sikkert med andre her også..

Høres det ut som en plan? For da driter jeg i alt, og bestiller alt jeg vil ha på den ene pakka..

Til våren altså.

Februar/Mars engang, så blir vi alle ferdig med installasjon osv til våren VIRKELIG river igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven..

Oppdaga i går hvor ålreit den egentlig er i svingene. Fresa ut av Fredrikstad med en Alfa Romeo et-eller-annet på rumpa..

Den tok meg riktignok greit igjen på slettene, men så kom vi til en stor rundkjøring (er vel norges største muligens)..der tok jeg han i 90 på yttern :P

PS: Alt jeg skriver her er selvsagt bare oppspinn. Politimenn bør bare le med historiene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider