hemulen Skrevet Oktober 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2004 min 01 modell har gått 16 000 km. stått mye i garasje, først nå det blir skikkelig brukt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2004 Tipper den er rundt 36 000 kanskje....! (viser bare 13 000 ca for d.. ble byttet speedometer en gang før eg kjøpte den) Joda, eg vett kor langt den er kjørt, har alt i service heftet. ;) Husker bare ikkje ka det stod på.. ikkje det første eg kikke på i bilen, er mer turtelleren som blir mest brukt..! Edit: Og ja, det er ein 2000 modell..! (tidligere eigt/least av schlumberger) Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hemulen Skrevet Oktober 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2004 er du hissig på gassen ? ;) jeg girer ved 3000 ved vanlig bruk, og tømmer girene ved hissig kjøring.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2004 Hissig og hissig, er lett som ei fjør på gassen eg..! den stopper jo på 6500 uansett alikevel! ;) Og eg trekke den vel stort sett opp til 4000 ved "vanlig" kjøring! Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hemulen Skrevet Oktober 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2004 ok, min går til 7800 tror jeg.. maks hester (200) slår inn ved 3150, så er 3150-7800 med gøy... :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2004 Originally posted by hemulen ok, min går til 7800 tror jeg.. maks hester (200) slår inn ved 3150, så er 3150-7800 med gøy... :P Maks hester, eller maks dreiemoment?? Eg går god fisk vist du sier (tilnærmet) maks dreiemoment, men tviler i grunn litt på at du har maks hester allerede ved 3150... Men eg e ikkje noge ekspert! Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hemulen Skrevet Oktober 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2004 den rykker usedvanlig til ved 3150 ca... vet at de fleste starter på 6000 ? har sammenlignet den med flere andre 2litere av samme type Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2004 Originally posted by hemulen den rykker usedvanlig til ved 3150 ca... vet at de fleste starter på 6000 ? har sammenlignet den med flere andre 2litere av samme type Hehe.. du må ha sammenlignet med ein Rally Primera vist den begynte og ta ved 6000.... hehe! :) Men rundt 3500-4000 kanskje.. litt småhøyt, men typisk Nissan trur eg..! Men at din tar forholdsvis tidligt, og holder det oppe helt til topps, e jo fordi du har variable kam høyder..! (VE) Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2004 Min var kjørt 116500 når jeg kjøpte den nå i juni, nå står telleren på 123300. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2004 Hvor ofte bytter du olje awt?? Tenkte eg sko hoppe over til full syntetisk nå.. Prøve og få gjort det før vinteren slår skikkeligt inn...! Noge spesiell olje merke du holder deg til? (bruker Shell Helix selv, får billigt på jobben så..! ) :D Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet Oktober 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2004 Min har akkurat runda 103 000. Og det oljespørsmålet er vui flere som lurer på. Bør man bytte girkasseolje også, før vinteren? Og dette med tennplugger..så det var nevnt i en annen tråd her, men fikk ikke det svaret jeg var ute etter.. Så..nye plugger og pluggkabler hadde gjort seg..men forfengelig som jeg er skulle jeg gjerne hatt noen kabler i sånn fancy blåfarge eller noe..Er dette å få tak i til vår bil? Skulle jo egentlig tro man kunne bruke samme type kabler som til 200SX..men mulig jeg tar meget feil.. Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2004 Så lenge det er ein SR20 maskin med fordeleren på samme plass så burde det jo fungere knall med samme kablene.. (biltema har blåe kabler.! *hehehehe*) Eg har ikkje ein sånn maskin for d.! :( Det står noge i service heftet eller bruker manualen om når du bør skifte giroljå..! (det står stort sett bare at du skal sjekke oljenivået og fylle etter eller skifte alt ettersom) Den er jo ikkje så utsatt (så lenge du ikkje pusser tenner hele veien) som motor olja, den får i seg smuss fra "eksosen" hele veien.. Og litt sånn småting! ;) Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hemulen Skrevet Oktober 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2004 off... må jeg tenke på sånn.. hehe, har alltid kjørt bilen, aldri eid den og alt det innebærer..så olje må skiftes altså ? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2004 Originally posted by hemulen off... må jeg tenke på sånn.. hehe, har alltid kjørt bilen, aldri eid den og alt det innebærer..så olje må skiftes altså ? :) Du kan jo spandere ein ny motor på den kvart 4 år vist du kjører pent!! ;) Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hemulen Skrevet Oktober 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2004 hehe, maks litt bensin avogtil er det jeg skal bruke penger på :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg