Gå til innhold

hvor langt har deres primeraer kjørt?

hemulen

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Dulle

Min har akkurat runda 103 000.

Og det oljespørsmålet er vui flere som lurer på.

Bør man bytte girkasseolje også, før vinteren?

Og dette med tennplugger..så det var nevnt i en annen tråd her, men fikk ikke det svaret jeg var ute etter..

Så..nye plugger og pluggkabler hadde gjort seg..men forfengelig som jeg er skulle jeg gjerne hatt noen kabler i sånn fancy blåfarge eller noe..Er dette å få tak i til vår bil?

Skulle jo egentlig tro man kunne bruke samme type kabler som til 200SX..men mulig jeg tar meget feil..

200sx har ikke pluggkabler;)

Her kan du få tak i blå pluggkabler

-98 Almera GTi

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står 95-97 G20..jeg har en 98 modell..men det skal vel ikke ha noe å si?

En ting til..har ikke 200SX pluggkabler?? Åssen får den tent noe som helst da?

EDIT: Så det nå, når jeg sjekka litt nermere, at man kan velge 1998 og ja..og det står akkurat det samme på produktinfoen.. ;)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da jeg fikk min 92 LX...Kjørte 8000 på 2 og en halv mnd..trodde nesten ikke det var mulig. Hihi..

Men min hadde gått 225 eller noe når den ble solgt. Har ikke regna på det, men gjennomsnittet er vel cirka 17,500 pr år.

Så..ja..det er vel egentlig ett fett med biler når de begynner å bli litt eldre..hvis de fortsatt går, så tar du bra vare på dem, og så holder se seg.

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg nettopp nedenom triptelleren, og den sa 21 000 et eller annet nå.. Den stod på 12 000 og noe når eg kjøpte den for.. hmm.. telle over.. ca 5 måneder siden vist.. jøss.. ska sei tiden går fort!!

Originally posted by Dulle

En ting til..har ikke 200SX pluggkabler?? Åssen får den tent noe som helst da?

Eg vett ikkje kossen 200SX har oppsettet, men sånn min motor er, så har eg direktetenning..

Altså, ein "coil-pakke" til hver tennplugg..! Denne coilpakken er plugget direkte på tennpluggen, og ligger oppå Ventil Dekselet.

Resten er stort sett elektronisk.!

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hemulen

lurer på hvor langt en primera kan gå egentlig... opptil 500 000 kanskje ?

Så lenge slitasje deler blir byttet (overhaling av motor altså) og den blir tatt godt vare på, med oljeskift, filter skift osv. så burde den jo rent tekniskt sett gått uendeligt.. (eventuellt til rusten tar den, eller matrial tretthet slår til)

Ser for meg at opphenget blir skiftet jaffal 1 gang på vei til 500 000...

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider