Gå til innhold

hvor langt har deres primeraer kjørt?

hemulen

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tipper den er rundt 36 000 kanskje....! (viser bare 13 000 ca for d.. ble byttet speedometer en gang før eg kjøpte den)

Joda, eg vett kor langt den er kjørt, har alt i service heftet. ;) Husker bare ikkje ka det stod på.. ikkje det første eg kikke på i bilen, er mer turtelleren som blir mest brukt..!

Edit: Og ja, det er ein 2000 modell..! (tidligere eigt/least av schlumberger)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hemulen

ok, min går til 7800 tror jeg.. maks hester (200) slår inn ved 3150, så er 3150-7800 med gøy... :P

Maks hester, eller maks dreiemoment?? Eg går god fisk vist du sier (tilnærmet) maks dreiemoment, men tviler i grunn litt på at du har maks hester allerede ved 3150... Men eg e ikkje noge ekspert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hemulen

den rykker usedvanlig til ved 3150 ca... vet at de fleste starter på 6000 ? har sammenlignet den med flere andre 2litere av samme type

Hehe.. du må ha sammenlignet med ein Rally Primera vist den begynte og ta ved 6000.... hehe! :) Men rundt 3500-4000 kanskje.. litt småhøyt, men typisk Nissan trur eg..!

Men at din tar forholdsvis tidligt, og holder det oppe helt til topps, e jo fordi du har variable kam høyder..! (VE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har akkurat runda 103 000.

Og det oljespørsmålet er vui flere som lurer på.

Bør man bytte girkasseolje også, før vinteren?

Og dette med tennplugger..så det var nevnt i en annen tråd her, men fikk ikke det svaret jeg var ute etter..

Så..nye plugger og pluggkabler hadde gjort seg..men forfengelig som jeg er skulle jeg gjerne hatt noen kabler i sånn fancy blåfarge eller noe..Er dette å få tak i til vår bil?

Skulle jo egentlig tro man kunne bruke samme type kabler som til 200SX..men mulig jeg tar meget feil..

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er ein SR20 maskin med fordeleren på samme plass så burde det jo fungere knall med samme kablene.. (biltema har blåe kabler.! *hehehehe*)

Eg har ikkje ein sånn maskin for d.! :(

Det står noge i service heftet eller bruker manualen om når du bør skifte giroljå..! (det står stort sett bare at du skal sjekke oljenivået og fylle etter eller skifte alt ettersom)

Den er jo ikkje så utsatt (så lenge du ikkje pusser tenner hele veien) som motor olja, den får i seg smuss fra "eksosen" hele veien.. Og litt sånn småting! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider