Gå til innhold

mer pulver i vr6`n

Ranger emnet


VR6power

Anbefalte innlegg

Noen som har noen ideer om hva som kan gjøres med en vr6 motor for å få enda noen hester ut av den?

kam skifte er jo en ting, turbo og kompressor er også en ide, men det er jo så inni h dyrt med turbo og kompressor.

 

tenkte å hjemmemekke et rustfritt avgass i 3" da. med en 4" enkel potte bak kanskje, kutte ut katalysatoren fremme og ha strak rør der ...så når ej da skal på biltilsynet så kan ej berre smekke på igjen kat`n viss han kicka på det ;)

 

har ellers et stoooort åpent luftfilter, men jager litt mer kraft...

 

 

takk for lure og kanskje ikke så lure forslag ;) hehe

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sette på Vw Motorsport VSR Variabelt innsug. Vw lagde 500 stk av de, men finnes også på 3,2L motorene i TT, R32, Porsche Cayenne osv. Vanskelig å få taki, men skal vist gi 15hk og 30nm. Ellers så kan du jo kjøpe chip,grenrør og trimkammer. Koster fort 10K brukt for innsuget.

 

Edit :om innsuget http://www.geocities.com/MotorCity/5988/VSR.html

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tru nok det blir et 3" avgass...kvassere 286 kammer og kanskje en aldri så liten chip etter hvert.

 

turbo til en vr6 er vel kanskje litt hard 2 get..eller hva, noe som egner seg bedre enn andre ? t4 , garret, bla bla bla , er ikke en racer på slike ting.

 

om jeg tok en turbo fra en 92 mod audi s2..som si tåler 300 hk...er det dumt eller hadde det funka bra ?

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige ville vel vært å gi den mer luft inn, å mindre motstand for eksosen ut. Men dette har du jo nevnt tidligere. Å fjerne katalysatoren vil jo gi mer guff. Men han som nevner dette innsuget til 10 000,- som skal gi litt mer effekt, pluss att det er vanskelig å få tak, ville jeg ikke basert meg på. Ville heller hørt litt om turbo eller kompressor. En G60 kompressor vil vel ikke være all verden å få tilpasse en VR6?

91 mod Peugeot Mi16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Sikkert en MEGA gammel tråd, men å få mye hk i en VR6 så har du noen muligheter. Kammer: 264 Kent Cams er billig, 268 DR.Schrick er de optimale for en VR6. Ellers så er det normal sugemotor teknikk.

Skal du ha MYE hk, dvs 300+, snakker vi om enten Turbo eller kompressor. http://www.eiptuning.com har vel det rimeligste og det mest proffe turbo kittet. Stage 1 eller 2 gir rundt 300 hk ut på hjula. Koster ca 5500 usd for stage 1 og 6000 for stage 2.

1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår