Gå til innhold

Kjedekollisjon?

Ranger emnet

webgeek

Anbefalte innlegg

Originally posted by webgeek

Noen andre som så på tvnorge nyhetene?

Rånere som skulle på trafikksikkerhets-kurs i trondheim som på vei endte opp i kjedekollisjon! Så ikke hvor mange som var innvolvert men var visst en del skader der...

Skjedde på vei til 1840 treffet. trafikksikkerhets-kurs? jaja .. så ikke akkurat noe til kursingen, men meg om det. DriveIn kino og greier :) Synes det var et knalltiltak. Kino med lyd over radioen og mange premier byr ikke meg imot.

Var vel omtrent 3 biler som smalt sammen. Tror ikke det var noe personskader, men ble endel bulker. En bil måtte visst stå igjen. De sa iaf at den ikke kunne møte opp.

Noen her på forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Politiet ga ungdommene beskjed om å holde minst ti meters avstand, men dette har tydeligvis ikke blitt gjort. Bilene holdt bare 50-60 kilometer da de smalt i hverandre."

Hvis de holdt 50 km/t kjører de 13,75 m/sek.

Ikke bra med lite mellomrom mellom bilene. Hvis førerene har folk i bilen, musikk osv. kosentrerer de seg ikke nok og reaksjonstid blir lengre.

EDIT: I avisen skrev de "bare" 50-60. Jeg syntes 10 meter var alt for lite. Hadde de kjørt litt fortere hadde de kalt det råkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

jeg og en kompis i mercha hans lå rett bak den røde civicen som krasja.. det skjedde sånn plutselig , og vi var ca 10 cm +- fra å treffe han .. det som berget oss var at han gav gass da de andre bremset og dermed laget en luke forran slik at vi fikk bremset.. hastighetene som var like før det smalt lå oppunder 80km/t ( så en 50-60km/t var det sikkert da det smalt).. var totalt 6 biler det var skade på :P

MVH

Morten Schjetne

- 92 Vento 1.8

- 88 Golf2 GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte tilfeldigvis forbi når de sto i grøfta. Så ikke så veldig alvorlig ut egentlig. Trodde det var noe teknisk kontroll på den trafikkstasjonen, for det sto en lang rekke med styla biler. "Nå er det mange som får pålegg" tenkte jeg :)

Kjedelig med sånt, fordi de fleste voksne som kjører forbi sikkert regner med at det er råkjøring med i bildet, og da får enda mer negativt syn på ungdom med stylede biler.

Fikk høre etterpå at det skulle være drive-in kino. Bra tiltak!

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gsi-power

Jeg kjørte i kolonna og så dette, tok dette opp på film, men vet desverre ikke hvorden jeg legger den ut på nett..:(

har du filmen på pc? i såfall kan jeg hoste den for deg.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider