Gå til innhold

245 77mod prosjekt:D

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

jeg tenket å fikse opp en volvo 245 77modell til den blir veteran... så her kommer noen ting som jeg har tenkt å gjøre (sitter å kjeder meg på dataen)

bilen har jo den gamle "stilen" over seg, med de runde hoved- lyktene osv...

- den fronten skal utbyttes med en litt nyere (tenkte på fra 82 og oppover)

- det skal også komme på plastfangerene både fram å bak...

- dashbordet skal ut og inn kommer et fra en 88mod:)

- seter og interiør skal sees over og fikses/utbyttes ved behov..

- har lyst til å få fjernet de gamle baklyktene (vet jeg må skjære å sveise) og få satt inn ny-typen

- dørene og skjermene kommer sikkert til å bli utbyttet..

- bilen har vært en varebil så den har ekstra vekter (ca 35kg på hver side under skjermene) i fronten som skal fjernes.

- listene rundt om på bilen kommer sikkert til å bli fjernet og hullene tettet ijenn.

- de bakerste rutene kommer til å bli sotet...

- det vil bli montert ventilerte skiver i fromten, samt at den kommer sikker noe mer ned på bakken enn hva den er nå...

- få bilen pusset ned og lakket den opp i en passende farge.

- en nyere og større motor (sikkert bare en b23e/ eller b230e m/m46kasse) kommer til å ta over jobben etter den slitne b19a motoren og m45 kassen som har jobbet gode vel 300000km...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå bjynner bilen å bli bra ribbet...:D

den hadde noen fette tunge vekter foran på hver side under skjermene (veide ca 35-40 kg) når de ble fjernet kom den jo så høyt som en skyskraper foran.....:D:D

motoren og innredningen skal ut før vinteren:D men etter det kommer nok jeg å bruke mesteparten av tiden på skola fram til jeg får plass til bilen i garasjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska du bytte til nyere fromt???!!! Da kan du likså godt kjøpe deg en 81-oppover.......det begynner å bli lengere mellom de gamle type 240....ta vare på den å la fronten være urørt!!!!!!!!!!!!!!!!!1

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Ska du bytte til nyere fromt???!!! Da kan du likså godt kjøpe deg en 81-oppover.......det begynner å bli lengere mellom de gamle type 240....ta vare på den å la fronten være urørt!!!!!!!!!!!!!!!!!1

det skulle jeg gjerne jort, men hovedlyktene å blinklysene var skadet/knust... så har jeg liggene frontdeler fra en 84mod.. så da synes jeg det er likeså greit å sette på en slik fornt... menne smak å behag... uansett må jeg bytte så mye deler...

grunnen til at jeg setter på en slik front er også at jeg skal regge den når den er veteran... da vil jeg ha den slik:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

nå er det kanskje forandringer i planene...:rolleyes: den får kanskje beholde delvis sitt utseende...

den skal først ribbes HELT... for så og gåes over for evt rust:rolleyes:

sandblåses og lakkeres (noen forslag til farge) og når den settes sammen så skal det inn nyere dashbord, motor, frontrute, (skal skifte dører, så jeg trenger en ekstra bakluke:rolleyes: ), og det kommer sikkert opp mer som å gjøres...:rolleyes:

men jeg må si at dette er et prosjkt som håpet å bli ferdig om ca to år... pga da er den veteran:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by Breisladdern

har gamle typen frontlykter hvis dette er av interesse,

Dine var ødelagt eller noe?

begge blik/parklysene foran var defekte..:( samt hovedlykt på høyre side... (reflektorglasset)

har kanskje ei hoved lykt for hånda... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

begge blik/parklysene foran var defekte..:( samt hovedlykt på høyre side... (reflektorglasset)

har kanskje ei hoved lykt for hånda... :rolleyes:

har blink/parklys til den gamle typen liggendes..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal montere ventilerte skiver på bilen, men da jeg så litt nøyere på koblingene, var d ikke bare å skru av slangene til bremsen... så da må jeg antagelig bytte hele rør-anlegget...

skal pusse skivene på bilde... (det er de som skal brukes...)

forstillingsdeler.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...