Awex Skrevet Oktober 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2004 Her kommer noe for Øyvind Ryeng, som vi alle vet føler seg som ett eller annet feminint hver gang han kjører en tur i FWD-Accorden sin. Jeg gidder ikke å skrive så mye om dette, da noen andre allerede har gjort det for meg her :D Nice bil! Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudding Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 heftig bil, men å sette en honda motor i noe gjør den ikke så mye til en accord :) Hvor er accorden her kanskje? ;) Siter Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder... Driftfun.com LS1 200sx s13 under konstruksjon... www.gunstig.no <-Bilvideo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 hmmm..ja oki.. jeg tar to! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Oktober 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Originally posted by Pudding heftig bil, men å sette en honda motor i noe gjør den ikke så mye til en accord :) Hvor er accorden her kanskje? ;) Var vel kanskje derfor jeg brukte hermetegn rundt Honda Accord i topicen :) Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Tøff bil der der.. Attack kalles den. Mer info på: http://www.k1-styling.sk Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Originally posted by Pudding heftig bil, men å sette en honda motor i noe gjør den ikke så mye til en accord :) Hvor er accorden her kanskje? ;) Finles på sida som TP hadde linka til...du bruker motor,kasse,drivaksler,pedaler,el-nett ++++++ fra Prelude/Accord... der har du "Accorden" din :D:) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Tøft Kit. for det er vel det det er? Etter ramma og dømmer ser det ut til at denne driver på bakhjula. hvis det ikke er mellomaksel som går bakfra og frem eller noe :) hadde ikke vært noe bombe når det gjelder Honda. Da er det kanskje noe for Øyving Ryeng og. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Originally posted by Cozzie Tøff bil der der.. Attack kalles den. Mer info på: http://www.k1-styling.sk Er vel ingen sjangs for å få den regget i Norge likevel...(??) Syns setene var helt syke, minte meg litt om setene i Koenigsegg CC :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Jævlig stilig konsept! Og midmontert Honda H22A DOHC VTEC-motor i kombinasjon med bakhjulstrekk er en vinnende kompbinasjon! Kanskje jeg får kjøpe meg en sånn om noen år for å tilfredstille mitt sug etter bakhjulsdrevet "Honda". Vil også nevne at H22A-motoren (fra blant andre Prelude og Accord Euro-R) er et godt utgangspunkt å hive et Full-Race turbokit på. De dårlige nyhetene er at sylinderveggene er laget i FRM (Fiber Reinforced Metal) og umuliggjør smidde stempler (mange har prøvd, men det ender med at stemplene foretar en større arkeologisk utgraving inn i sylinderveggene). En må få "sleevet" blokka for å kunne bruke smidde stempler; dette innebærer utskifting av sylinderveggene til tjukt konvensjonelt stål. Ulempen er at dette må (burde) gjøres i USA av Benson, Darton eller Golden Eagle, og det koster litt å få fraktet ei motorblokk til Statene og tilbake. Dere som leser Bilsport husker kanskje etter den blå' EG-Civic hatchbacken? Den hadde sånn 750 hester, og dette går så fint så med en "fully built" (stempler, råder og sleeves) H22A-motor. Nei, dette skjer ikke på blyfri 98, men heller VP CSP eller C16. Vanlig handelsbensin klarer ikke å motstå det enorme sylindertrykket (BMEP) som skapes under en slik forbrenning slik at ukontrollert detonasjon oppstår. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Jævlig stilig konsept! Og midmontert Honda H22A DOHC VTEC-motor i kombinasjon med bakhjulstrekk er en vinnende kompbinasjon! Kanskje jeg får kjøpe meg en sånn om noen år for å tilfredstille mitt sug etter bakhjulsdrevet "Honda". Vil også nevne at H22A-motoren (fra blant andre Prelude og Accord Euro-R) er et godt utgangspunkt å hive et Full-Race turbokit på. De dårlige nyhetene er at sylinderveggene er laget i FRM (Fiber Reinforced Metal) og umuliggjør smidde stempler (mange har prøvd, men det ender med at stemplene foretar en større arkeologisk utgraving inn i sylinderveggene). En må få "sleevet" blokka for å kunne bruke smidde stempler; dette innebærer utskifting av sylinderveggene til tjukt konvensjonelt stål. Ulempen er at dette må (burde) gjøres i USA av Benson, Darton eller Golden Eagle, og det koster litt å få fraktet ei motorblokk til Statene og tilbake. Dere som leser Bilsport husker kanskje etter den blå' EG-Civic hatchbacken? Den hadde sånn 750 hester, og dette går så fint så med en "fully built" (stempler, råder og sleeves) H22A-motor. Nei, dette skjer ikke på blyfri 98, men heller VP CSP eller C16. Vanlig handelsbensin klarer ikke å motstå det enorme sylindertrykket (BMEP) som skapes under en slik forbrenning slik at ukontrollert detonasjon oppstår. Konklusjonen er at det er bedre og billigere å trimme noe annet en Honda da ;). Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudding Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Originally posted by TP Racing Var vel kanskje derfor jeg brukte hermetegn rundt Honda Accord i topicen :) Skjønnte seff den, men følte bare at når du først har den ramma og et karroseri til å sette oppå er det litt irrelevant hva du putter inni der... Det hadde nada med accorden å gjøre på en måte ;) Heller en MR montert audi turbofemmer og bakhjulstrekk slik en svenske bygger i sin 911... Det hadde vært no i det gliset ;) Siter Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder... Driftfun.com LS1 200sx s13 under konstruksjon... www.gunstig.no <-Bilvideo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 som de skriver på gtr-forumet: "100 bucks to anyone who figures out how to cram an RB26DETT in there" :D Sykt tøff bil,da.... Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jallis Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 det må være den lekreste bilen jeg har sett i hele jævla livet mitt.....fikk lyst til å bygge kit-kar nå.... Siter live fat, die young, and leave a big, fat, corpse... ->subaru legacy 97 GLEDE SEG TIL VINTERN:) x: honda civic lsi x:mazda 1,6 gti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Originally posted by Hersker Hans Konklusjonen er at det er bedre og billigere å trimme noe annet en Honda da ;). Jeg er selvfølgelig helt uenig. Å trimme Honda er så lett som bare det; det er trilliarder av folk i USA med enormt mye kompetanse og know-how som har gjort dette før, og oppskrifta er allerede klar; sleeves, stempler og råder. Fiks ferdig. Dét skal Amerikanerne ha, det er så enkelt og lettvindt med et velprøvd konsept/proven design. Selvfølgelig finnes det bedre motorer der ute for å trimme på hvis en skal ha firesifret effekt (Toyota 2JZ-GTE, Nissan RB26, BMW S38B38), da det større sylindervolumet og flere sylindrer rett og slett er enklere å hente mye effekt av. For Hondafolket er det lille sylindervolumet og mangelen på sylindrer en stor begrensning, og det er selvfølgelig den beste unnskyldningen en har for at en bare tar ut rundt tusen hester av 1.8- og toliterene de bruker i dragracing. Men da er vi tilbake på null uansett - hva skal en med mye effekt på FEIL hjul? (Se egen tråd om dette). Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.