Gå til innhold

En dugelig "Honda Accord"

Ranger emnet


Awex

Anbefalte innlegg

Originally posted by Pudding

heftig bil, men å sette en honda motor i noe gjør den ikke så mye til en accord :)

 

53.jpg

Hvor er accorden her kanskje? ;)

 

Finles på sida som TP hadde linka til...du bruker motor,kasse,drivaksler,pedaler,el-nett ++++++ fra Prelude/Accord... der har du "Accorden" din :D:)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft Kit. for det er vel det det er? Etter ramma og dømmer ser det ut til at denne driver på bakhjula. hvis det ikke er mellomaksel som går bakfra og frem eller noe :) hadde ikke vært noe bombe når det gjelder Honda. Da er det kanskje noe for Øyving Ryeng og.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlig stilig konsept! Og midmontert Honda H22A DOHC VTEC-motor i kombinasjon med bakhjulstrekk er en vinnende kompbinasjon! Kanskje jeg får kjøpe meg en sånn om noen år for å tilfredstille mitt sug etter bakhjulsdrevet "Honda".

 

Vil også nevne at H22A-motoren (fra blant andre Prelude og Accord Euro-R) er et godt utgangspunkt å hive et Full-Race turbokit på. De dårlige nyhetene er at sylinderveggene er laget i FRM (Fiber Reinforced Metal) og umuliggjør smidde stempler (mange har prøvd, men det ender med at stemplene foretar en større arkeologisk utgraving inn i sylinderveggene). En må få "sleevet" blokka for å kunne bruke smidde stempler; dette innebærer utskifting av sylinderveggene til tjukt konvensjonelt stål. Ulempen er at dette må (burde) gjøres i USA av Benson, Darton eller Golden Eagle, og det koster litt å få fraktet ei motorblokk til Statene og tilbake.

 

Dere som leser Bilsport husker kanskje etter den blå' EG-Civic hatchbacken? Den hadde sånn 750 hester, og dette går så fint så med en "fully built" (stempler, råder og sleeves) H22A-motor. Nei, dette skjer ikke på blyfri 98, men heller VP CSP eller C16. Vanlig handelsbensin klarer ikke å motstå det enorme sylindertrykket (BMEP) som skapes under en slik forbrenning slik at ukontrollert detonasjon oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Jævlig stilig konsept! Og midmontert Honda H22A DOHC VTEC-motor i kombinasjon med bakhjulstrekk er en vinnende kompbinasjon! Kanskje jeg får kjøpe meg en sånn om noen år for å tilfredstille mitt sug etter bakhjulsdrevet "Honda".

 

Vil også nevne at H22A-motoren (fra blant andre Prelude og Accord Euro-R) er et godt utgangspunkt å hive et Full-Race turbokit på. De dårlige nyhetene er at sylinderveggene er laget i FRM (Fiber Reinforced Metal) og umuliggjør smidde stempler (mange har prøvd, men det ender med at stemplene foretar en større arkeologisk utgraving inn i sylinderveggene). En må få "sleevet" blokka for å kunne bruke smidde stempler; dette innebærer utskifting av sylinderveggene til tjukt konvensjonelt stål. Ulempen er at dette må (burde) gjøres i USA av Benson, Darton eller Golden Eagle, og det koster litt å få fraktet ei motorblokk til Statene og tilbake.

 

Dere som leser Bilsport husker kanskje etter den blå' EG-Civic hatchbacken? Den hadde sånn 750 hester, og dette går så fint så med en "fully built" (stempler, råder og sleeves) H22A-motor. Nei, dette skjer ikke på blyfri 98, men heller VP CSP eller C16. Vanlig handelsbensin klarer ikke å motstå det enorme sylindertrykket (BMEP) som skapes under en slik forbrenning slik at ukontrollert detonasjon oppstår.

 

Konklusjonen er at det er bedre og billigere å trimme noe annet en Honda da ;).

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TP Racing

 

Var vel kanskje derfor jeg brukte hermetegn rundt Honda Accord i topicen :)

 

Skjønnte seff den, men følte bare at når du først har den ramma og et karroseri til å sette oppå er det litt irrelevant hva du putter inni der... Det hadde nada med accorden å gjøre på en måte ;)

 

Heller en MR montert audi turbofemmer og bakhjulstrekk slik en svenske bygger i sin 911...

 

Det hadde vært no i det gliset ;)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Konklusjonen er at det er bedre og billigere å trimme noe annet en Honda da ;).

Jeg er selvfølgelig helt uenig. Å trimme Honda er så lett som bare det; det er trilliarder av folk i USA med enormt mye kompetanse og know-how som har gjort dette før, og oppskrifta er allerede klar; sleeves, stempler og råder. Fiks ferdig. Dét skal Amerikanerne ha, det er så enkelt og lettvindt med et velprøvd konsept/proven design.

 

Selvfølgelig finnes det bedre motorer der ute for å trimme på hvis en skal ha firesifret effekt (Toyota 2JZ-GTE, Nissan RB26, BMW S38B38), da det større sylindervolumet og flere sylindrer rett og slett er enklere å hente mye effekt av. For Hondafolket er det lille sylindervolumet og mangelen på sylindrer en stor begrensning, og det er selvfølgelig den beste unnskyldningen en har for at en bare tar ut rundt tusen hester av 1.8- og toliterene de bruker i dragracing.

 

Men da er vi tilbake på null uansett - hva skal en med mye effekt på FEIL hjul? (Se egen tråd om dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår