Moldvarp Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Monterte nettopp inn CB26 saken. Har hatt den liggende i nesten et halvt år nå... Tenkte like greit og få brukt den..! Satse på at den ikkje klusse noge opp, fungerte greit i 99 modell Micra.. *hehe*! Her e et par bilder, så kan dere se ka det går i.! Og et til Og i tilfelle dokke ville spørre om den.. så står vel det meste på Ecotek sin hjemmeside. (sikkert bare noge møkk, men siden eg hadde den alikevel så) ;) Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Ja vel? La du ut dette kun for å vise frem motorrommet? :) Regna med du skulle komme med erfaringer. Funker den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Originally posted by mfafa Ja vel? La du ut dette kun for å vise frem motorrommet? :) Regna med du skulle komme med erfaringer. Funker den? Ja, e det ikkje fint??? ;) *hehe* Har brukt den litt over 1 år i ein Nissan Micra 1.0 99 modell.. Eg vil ikkje anbefale, eller advare mot den. Eg tror eg har merket litt bedre respons, og bla bla bla som dei skrøyter av.. Men du vet koss det blir med sånne ting, du tror det så mye at det bare blir i hodet.. Det blei ikkje verre jaffal. Bensinforbruket såg eg aldri på, eg kjøre så "hardt" at det e lite for meg og tjene på det. Eg skal ut og kjøre ein tur med den nå, fekk bare stilt den inn rett uten og prøvd bilen etterpå. Så man får se.. (det blir vel med "følelsen i hodet" forbedringer igjen!) :D Tror kanskje det kan bli bedre effekt sammen med grenrør/eksos og luftinntak..! Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Vel, ka kan eg si??? Det kan virke som det er bitte litt bedre respons, drar muligens bitte litte bitte litte granne bedre.. Vel, en ting er eg sikker på jaffal, at den er montert riktigt.. (lager ein lignende induksjonsluftinntak lyd når du drar på..(drar på=lager vakum i inntaksmanifoilen) og den høre eg...! :D Kan vel og tenkes at dess eldre motor den brukes på, til bedre effekt "kan" det bli.... Det ser nå greit ut synst eg.. Trenger bare et blått konfilter, og noge meieri rør så vil det begynne og se bra ut oppi der... (optimisten sjøl her) Eg ville jo ikkje kjøpt den en gang til, men siden eg blei bitt av "basillen" den gangen for lenge siden, så koffer ikkje! (endte opp med og bestille den fra england, så dei kosta jo litt og få den i postkassa mi her i Norge) PS! Noen som vil kjøpe den??? (vist dokke har samme motor, så bare bytter me slangen eg har kopla ann inn på! ;) ) *hehe* Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Den fungerte ikke noe sånn videre på motoren din altså.... hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Originally posted by mfafa Den fungerte ikke noe sånn videre på motoren din altså.... hehe. Neh.... trur ikkje det var så veldigt forandring... *Hehe* (det viktigeste var nok at eg fekk komme meg ut i sola litt, isteden for å sitte her) :D Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kubikken Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 detta må jo være galskap, plugge den inn på slangen som går til bremsekraft forsterker (eller ser eg feil) der skal det være vakuum, å ikkje noe anna.... det ser jo ut som om den derre dingsen ligger og lekker luft inn, sånn at den får falskluft å går litt magrere... he he, da lura du kun deg sjøl t å evt få tenningsbank... men det vil vel tiden vise.... he he, men litt morsomt at noen biter på ideen:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Originally posted by kubikken det ser jo ut som om den derre dingsen ligger og lekker luft inn, Tja.. nesten.. Det ligger ein seteventil inni der en plass.. Så sant fjøra ikkje ryke, så vil det "alltid" verr vakum..! Har jo prøvd den på en annen bil før uten problemer, så tok likså godt kjangsen her og.! Her i gården skal ting prøves før det læres!!! :D Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kubikken Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 he he... jau... om den ikkje lekker luft inn, så må den lekke luft ut. å da går jo bilen litt fett, eller rikt.... er jo ikkje noen fordel det heller.... men det er sikkert en liten morrodings som kan prøves og se om det er noen effekt i:) for om den ikkje lekker, så har den ingen effekt;) eg har som vanlig ikje truen på sånnt vaseri... hehehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Originally posted by kubikken eg har som vanlig ikje truen på sånnt vaseri... hehehe Det gjørr du nok ganske klokt i og!! ;) Hørte rundt på noen andre forum'r og fekk nå grei respons.. så blei jo fristet til og prøve.. Og etter et år med bruk så merket eg nå ikkje noge negativt.. (eller posetivt? :D) så isteden for å ha den liggende i bagasjerommet, så stappte eg den på i denne bilen og. Og den lekker litt luft inn under pådrag, så den kan forverre blandingen (vist den er 100% optimal fra begynnelsen av). Tiden vil vise.. (frister med ein SR20DET eller SR20VE (eller VET)) Så koffer ikkje! *hehe* -optimisten- Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kubikken Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 sr20det motoren e ein temmelig bra motor kan du sei. den tåler litt uten å gå i knas. men på turbo motora må du ikkje ha sånne fjålle ting som det der da... det er ikkje noe å satse på... men den den andre motoren du nevner har eg ikkje prøvd sjøl, men har kjørt sunn ein sr20det, å fiksa den igjen... det er vel variable kam tidene til nissan det er snakk om har litt truen på det så lenge det funker, men trur det kan bli jeeeevlig dyyrt fpor deg om du ødelegger kammene eller noe på den slik motor (noe= vippearmene) ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Originally posted by kubikken det er vel variable kam tidene til nissan det er snakk om har litt truen på det så lenge det funker, men trur det kan bli jeeeevlig dyyrt fpor deg om du ødelegger kammene eller noe på den slik motor (noe= vippearmene) ;) Mmm.. til mer avansert det er, til mer kan gå galt..! VET er VE motoren med turbo, orginalt fra Nissan. Småny motor vistnok.. Den er nermest helt lik Honda sin VTEC motor, bare at Nissan har uavhengig justering på eksos og inntak i motsetning til Honda som ikkje har d.. Var vist for å få ein flatere moment kurve.. Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.