Gå til innhold

Litt usikker her nå

Ranger emnet

Nalletiger

Anbefalte innlegg

Nå har jeg tre alternativer til motor:

2.0e 110 hk

2.2i noe trim, kanskje 125-130 hk

og 2.0 fra Omega 115 hk

Getrag 240 på de to første, og R25 på Omega motoren

Lurer på hvem som er lettest å sette inn, og hvem som koster mest, pluss hva som blir sprekest.

Noen som kunne gitt en liste av hva jeg trenger til disse forskjellige?

Vet alt for godkjenning, men for å får motor og girkasse til å passe og gå er jeg litt usikker, vet jeg trenger i-tank da, noen som har en de vil selge kanskje?

Hva som er mest solid er også greit å vite, da det er greit å ha noe som tåler litt "morro kjøring"

Tenkte å bestille meg motor i løpet av uken, slik at tiden ikke renner ut med å få bilen ferdig før lappen kommer.

Ascona B c20let *godkjent*

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du trenger ikke i-tank, du kan bare lage en T-skjøt !

Du setter i den 2.2i motoren da vettu hvis du ikke er glad i å mixe og trixe.

Jeg har selv satt en omega motor i en manta og det gikk kjempefint! Sveiste nye motorfester og girkasseoppheng og sveiste ny mellomaksel og lagde T-skjøt ved bensinpumpa. Starta og gikk som faen, ingen problemer i det hele tatt !

Men du tar den motoren som du helst vil ha og så tar du ting som det kommer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveising er det dårlig med tilgang til, men har en som kunne gjøre det jeg ikke fikk ordna selv, så det går seg til, greit med litt hjelp første gangen, så kan jeg det til senere...

Ascona B c20let *godkjent*

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den har gått 150000km, altså den er sprek i forhold til en gammal utslitt 2.0S vettu men det er jo ikno vidundermotor iksant....jeg vet da ikke hva du mener med sprek..du kan ikke regne med å dra ifra cosworth gutta ihvertfall :)

Og ja, du trenger den bunnpanna, men du kan oxo sveise om bunnpanna som sitter der ! Jeg gjorde om den originale omega bunnpanna og solgt 1.8 bunnpanna. Hadde nemlig en original 1.8GT bil serru..

Lenke til kommentar
Del på andre sider