Gå til innhold

If forsikring igjen.......

Ranger emnet


Viking067

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=249229

 

 

Stjal egen bil mente forsikringsselskapet.

 

- Forsikringsselskapenes vanlige innstilling til biltyverier der de ikke finner noe som kan forklare tyveriet ut fra vanlige teorier, er at tyveriet er fingert av eier. Konsekvensen av denne dommen må være at forsikringsselskapene må drive mer seriøs saksbehandling i hver enkelt sak.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25.000kr jeg betalte pr år i forsikring på første bilen jeg hadde, som var forsikret hos IF. Når ei kjerring kjørte i feil kjørefelt, rundt en 90 grader sving, med støy vegg så jeg ikke hadde mulighet til å se henne før hun smalt rett inn i fronten på bilen min, så fikk jeg gleden av følgende:

 

1.) Vente 1 helt år før de klarte avgjøre hvem sin feil det var. Som endte med befaring på stedet med dommer. Noe som er nødvendig i en så vanskelig sak som "hvem kan ha skylda når man kjører i motsatt kjøre rettning, rett i noen da tro?"

 

2.) Finne ut at IF godtar fargeforskjell ved lakkering av bil. Jepp, det sa de uten noe som helst skam i det hele tatt.

 

3.) Betale 25.000kr pr år for, tydligvis, ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NissanPrimera

Men hvis en dinosarus tramper ned drivhuset i hagen så sier de bare: "Rolig, det ordner seg"

 

Det samme hvis du sykler en tur og krasjer i en elg og slår ut alle tennene, og tannlege-regningen blir like dyr som en fin bruktbil........ "rolig, det ordner seg"doh

 

Det er faktisk bare tull! TV2 hjelper deg avslørte at han sykkel-ulykke fyren ikke hadde forsikring i IF, og ikke hatt fått en eneste krone for å dekke regningen fra IF. Det var noen helt andre som hjalp han :D Busted!

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NissanPrimera

Men hvis en dinosarus tramper ned drivhuset i hagen så sier de bare: "Rolig, det ordner seg"

 

Det samme hvis du sykler en tur og krasjer i en elg og slår ut alle tennene, og tannlege-regningen blir like dyr som en fin bruktbil........ "rolig, det ordner seg"doh

 

Den mest skremmende av de reklamene er de gamle tantene som kjørte i et kryss, der noen plutselig hadde laget rundkjøring.. Ufattelig at noe slikt kan bli reklame... og at det ordner seg!

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk bare tull! TV2 hjelper deg avslørte at han sykkel-ulykke fyren ikke hadde forsikring i IF, og ikke hatt fått en eneste krone for å dekke regningen fra IF. Det var noen helt andre som hjalp han Busted!

 

Det stemmer dette. IF bare kjøpte historen av mannen. Pengene fikk han utbetalt av Jernbaneverkets Forsikringselvskap eller noe i den duren.

- 1986 Opel Ascona 1,8

 

Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IF er helt overlegent rimligst på forsikring av min bil, og selv om jeg syns at reklamene de serverer oss er hårreisende (dama som kjørte over en rundkjøring burde mistet lappen!!) er det penger som teller.

 

Jeg betaler ca. 7K hos IF. Rimligste konkurrent skulle ha 24K.

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Viking067

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=249229

 

 

Stjal egen bil mente forsikringsselskapet.

 

- Forsikringsselskapenes vanlige innstilling til biltyverier der de ikke finner noe som kan forklare tyveriet ut fra vanlige teorier, er at tyveriet er fingert av eier. Konsekvensen av denne dommen må være at forsikringsselskapene må drive mer seriøs saksbehandling i hver enkelt sak.

 

Utrolig... Det er bra forsikringsselskapene ikke betaler ut i hytt og gevær, men at de undersøker litt først. Dog må det jo være holdt i det de idømmer folk. Jeg tror ikke det er alle som hadde orket et slikt kjør som han her har vært utsatt for, men flere rettssaker. Bra det er noen som orker å ta kampen.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NissanPrimera

Men hvis en dinosarus tramper ned drivhuset i hagen så sier de bare: "Rolig, det ordner seg"

 

 

 

Det samme hvis du sykler en tur og krasjer i en elg og slår ut alle tennene, og tannlege-regningen blir like dyr som en fin bruktbil........ "rolig, det ordner seg"doh

 

Nå har de faktisk endret det til "rolig, vi hjelper deg". De lover altså ikke at det ordner seg lenger, men kanskje de gidder å gjøre et forsøk.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by oddi

 

Den mest skremmende av de reklamene er de gamle tantene som kjørte i et kryss, der noen plutselig hadde laget rundkjøring.. Ufattelig at noe slikt kan bli reklame... og at det ordner seg!

 

mvh oddi

 

Det er desverre lov å være idiot her i landet, og slike dustete reklamer gjør det enda mer legitimt. Ingen fortjener å få dekket en pøkk hvis de følger så dårlig med at det "plutselig var rundkjøring".

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår