GNaRK Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Hei Jeg har en 92 mod audi 80 2.0 "forgasser" (90 hesters utgaven) Noen som har peiling på om det er mulig og bygge insprøytning på denne hvis man bruker deler fra en lik bil med 2.0e motor? Og hvor vanskelig dette er? Lurer da også på hva av deler man trenger fra den 2.0e motoren til å få til dette. Takker for all hjelp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vlopsahl Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Drev å tenkte denne tanken selv en gang. Motorene er forholdsvis like innvendig, så det skiller i hovedsak på innsuget. Etter å ha studert delekatalogen litt fanet jeg ut at det trolig ville være enkelst å bytte hele toppen. 90 hk utgaven mangler noen utfresninger i toppen der hvor spruten kommer fra dysene på 115 hk versonen (ABK). Ellers er det bare å bytte ledningsnettet og skaffe seg riktig styreenhet. Plug and play med ledningsnettet vil jeg tror. Har selv byttet fra 115 hk til 140 hk 16V i min bil. Har litt deler fra den gamle motoren min enda. Ribbet innsug, eksosmanifold, kam, downpipe (denne har to rør ned, ikke et som det er på din motor) mm. Om du trenger noe er det bare å spørre. mvh Vegard Siter Audi 80 -92 2,0 16V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg