Gå til innhold

Løsning på spenningsdeling - cdspillerlys og remote på forsterker?

Ranger emnet


Jeez

Anbefalte innlegg

Eg har eg Jetta (eller Golf om du vil) der eg paralellkobla remote på forsterkeren med den ledningen som er til lys på cdspilleren, fordi dette var den enaste som gav meg muligheten til å skru av forsterkeren med tenninga.

 

Problemet med dette er såklart at lyset på cdspilleren blir dårligare pga. manglande spenning, det er sikkert ikkje mange volt som mangler, men det merkast.

 

Fins det noen løsning på dette?

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har en rød det står ACC på og en oransj det står Battery+ på, problemet er at i bilen fins det ikkje noe aceccories-steg på nøkkelen, så den enaste ledningen som blir brutt av tenninga er den gule, altså til belysninga i cdspilleren.

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Sikker på at det ikke er en liten skrivefeil eller noe på kablene dine..

 

Vanligvis så er jo orange designert car light og det betyr kjører du spenning inn her så dimmer spilleren ned belysningen dette for og ikke blende deg på nattetid...

 

og gul er vanligvis memory eller minne.(konstantstrøm fra batt)

 

Rød hovedstrøm.(kan/bør brytes fra tenning vanligvis)

 

Blå er aut. antenne eller om du ikke har noen annen bruk denne som remote til forsterkeren og har du flere forsterkere så ingen vits og la spilleren jobbe hardt for og slå på disse.

 

Hekt på et rele og bruk batt.spenningen til og slå på og av forsterkerene også bruker du aut.ant eller remote ledn. på spilleren som styrestrøm til relet.

 

Og ikke kjør spenning på orange så skal du nok se at det lyser litt bedre..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jeez

Litt irriterande, men fremdeles dårlig respons her..!

 

Gjør det enkelt, Jeez :)

 

Ta den blå (ant. remote), koble til ett rele (på pol 85), koble pol 86 til jord, pol 30 til strøm fra batteriet og koble pol 87 til forsterkeren og cd-spilleren :) Voila :D

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk tenkt litt på relè, men eg trudde det bare vill gå til helvette det og.. Men skal prøve det nå ;)

 

Men hvilke relè er det eg kan bruke da? Har sett at det er en del ledige hol til relè men òg mange forskjellige? Kan eg raske med meg et relè fra en Golf fra skroten som er brukbart? Hvis ja, hvilket nr?

 

Er det sånn det pleier å bli gjort forresten? Med relè altså?

 

Eg skal komme med noe mer svar til deg Hugoh etter eg har bytta om på noen ledninger :D

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jeez

Har faktisk tenkt litt på relè, men eg trudde det bare vill gå til helvette det og.. Men skal prøve det nå ;)

 

Men hvilke relè er det eg kan bruke da? Har sett at det er en del ledige hol til relè men òg mange forskjellige? Kan eg raske med meg et relè fra en Golf fra skroten som er brukbart? Hvis ja, hvilket nr?

 

Er det sånn det pleier å bli gjort forresten? Med relè altså?

 

Eg skal komme med noe mer svar til deg Hugoh etter eg har bytta om på noen ledninger :D

 

Pleier alltid benytte rele til remote, ja :) Ikke bry deg med original-releer, ofte er det helt teite polnummer på dem og i tillegg koster det jo ikke mer enn 30 kroner på en bensinstasjon for ett vanlig 15A-rele :)

 

Tror nok du kan trenge bytte litt på ledningene dine også, hehe :)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må jo ha et rele som passer inn i kontakten der, har de noen forskjellige navn de? Anna enn tall?

 

Men ang. ledningane, så ser det sånn ut fra spilleren:

Rød - "Acc"

Gul - "Ill"

Oransj - "+ Battery"

Svart - jord

 

Rød og orange er paralellkobla siden det ikkje er noe ACC-trinn på tenningslåsen, det gjør jo og at eg kan bruke spilleren sjøl når tenninga er av, da dette er noe eg ønsker.

Men hvis det er sant at spilleren ikkje har godt av å bryte dessa strømmane sjøl går det vel ann å bruke et rele til detta og?

 

Fra bilen ser det sånn ut:

Rød - + fra batteri (blir ikkje brutt av tenninga)

Har 11.7V når tenninga er av, 9.8V når tenninga er på.

 

Brun - jord

 

Lyseblå m/mørkeblå stripe - lys(dimmer) (blir brutt av tenninga/lysbryter)

Har 8.7V når dimmeren har minst motstand, 4.8V når dimmeren har mest motstand.

 

Med denna er det remote på forsterkeren er kobla, det merkelige er at den dimmer lyset på forsterkeren, men ikkje på cdspilleren..?!

 

Videre er det en gul med kvite striper det aldri er spenning over og en brun med røde striper som er blitt klipt av og paralellkobla med rød. Desse har ingenting å si uansett.

 

Føler meg ganske sikker på at det er rett kobla her, så rett som eg kan skjønne det ihvertfall.

 

Spilleren er forresten en Pioneer DEH-P725R-W, en spiller fra 1996 som visstnok kosta litt den gang

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår