Gå til innhold

Erfaringer med tyskebiler.com?

Ranger emnet

e-36 burnout

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å importe bil, og kom over denne siden:

http://www.tyskebiler.com

Disse importer tydeligvis for deg. Noen som har erfaringer med de?

Noen som har noen andre firma de vil anbefale, som importer bil "etter ønske fra kunden"? Hvis firmaet ligger i Bergensområdet er det en fordel, men ikke et must.

Helst egne erfaringer, ikke sånne som at "jeg hadde engang en kamerat som hadde hørt at en kompis av onkelen til en venninne av tremenningen brukte..." you get the picture... men seff hotte tips mottas med takk...

P.S

Jeg trenger ikke tipses om Bil og Invest AS fra Bergen. Har lest nok om de på evo.no!

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil og invest har jeg ikke hørt noe negativt om bortsett fra en del manglende opplysninger om Hartge M3'en som står der.

Derimot MB Auto ville jeg holdt meg unna, dårlige erfaringer.

Jeg vet at flere i BMWCCN har brukt importbistand fra ett firma i Egersund men husker ikke hva det heter (så det hjalp lite)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke bil er du på jakt etter?

Bor i Tyskland for tiden og kan god kjøre en bil opp til danskebåten! hehe ;)

Mye billigere å inportere selv, ta det som en liten ferie og kjøp av en tysk forhandler? De er ikke så slibrige som folk vil ha det til. Har sankka med mange her nede og de er behjelplig med alt!

Papirarbeidet tar du når du er komt til norge.

Seff greit å finne ut hva den koster å importere men det finnes det mange kalkulatuer for på nettet.

Torfinn

---||---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Torfinn

Hvilke bil er du på jakt etter?

Bor i Tyskland for tiden og kan god kjøre en bil opp til danskebåten! hehe ;)

Mye billigere å inportere selv, ta det som en liten ferie og kjøp av en tysk forhandler? De er ikke så slibrige som folk vil ha det til. Har sankka med mange her nede og de er behjelplig med alt!

Papirarbeidet tar du når du er komt til norge.

Seff greit å finne ut hva den koster å importere men det finnes det mange kalkulatuer for på nettet.

Torfinn

Jeg leter etter en 1999-2001 320i BMW... men problemet er at jeg "ikke har tid" til den ferien... Og hvis du regner med flybillett til Tyskland, hotellregning, mat osv, blir det like greit å få et importfirma til å ta oppdraget, så slipper jeg papirarbeidet også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Ville bare dele det lille jeg har av erfaring (eller dvs ikke har) med tyskebiler.com... Som dere kan se ut ifra min første post i denne tråden, er det nå godt over 1 måned siden jeg begynte å tenke på å importe bil. 1 dag etter den posten, tok jeg kontakt med tyskebiler.

På deres hjemmesider står det at det tar vanligvis 2 dager fra de får en henvendelse til de står klar med tilbud. MY ASS! :ass

Det har gått over 1 god måned, og de har ikke engang giddet å ringe, sende email eller noe, og si sorry, vi kan ikke finne bil til deg....

Og ikke skyld på meg, kravene mine var ikke strenge. Jeg har nå kjøpt bil (over 2 uker siden no), og jeg fikk akkurat den bilen jeg ønsket meg, til under prisen jeg ville tyskebiler.com skulle finne til meg. Jeg importerte riktignok ikke...

Mer info om nye bilen kommer senere ;) for "smakebit" se ned mot signaturen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider