Gå til innhold

Problemer med lading...

Ranger emnet


BBS_RS

Anbefalte innlegg

Har montert et Optima RedTop batteri nå, og i det siste så har ikke det batteriet ville ta imot lading..

 

Prøvde å sette det på lading i sted, men den ampère måleren på laderen viste fullt utslag...

Deretter slo sikringen seg inn..Kan det være at batteriet har blitt ødelagt? Det er jo STEIKE nytt :mad:

1984 VW Golf 1 8VT prosjekt

1987 VW Golf 2 Syncro

1987 DODGE RAM 350LE

x 1996 Audi A4 20V

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er under 30 dager siden du kjøpte det kan du dra tilbake til dit du kjøpte det og få det testet gratis....Jeg fikk iallefall det...

Kjøpsloven dette vettu....Et batteri skal jo normalt vare i minimum 3-4 år med vanlig "vedlikehold"(altså jevnlig lading), men sørg for å ha en skikkelig lader da....De gamle laderne har en tendens til å ødelegge batterier virker det som å meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfart at min gammeldagse lader kobler ut etter kort tid når batteriet er kraftig utladet. Den har automatisk sikring, så etter ei natt med lading er det allikevel fullt. Om den står kaldt virker det som om den ikke slår ut like lett. Er det likt på din? Hvilken spenning måler du over polene før du setter på laderen?

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...dette batteriet er vel rundt 3 mnd gammelt...Har brukt det i 2 mnd nå..Og et Optima batteri skal jo ha dobbel så lang levetid som et vanlig syrebatteri...

 

Nå har batteriet stått på lading over natta, va da nok strøm til å starte bilen..:o

Laderen som jeg har er ny, og da jeg satt den på igår så slo den seg ut avogtil..Den dreiv og gav fullt utslag på måleren,men nå står den på rundt 4 Ampere..Var ikke spesielt kaldt i garasjen i natt tror jeg.

Har ikke fått målt spenningen siden det var et helvetes rot oppå skrulokalet vårt, så får stikke opp å lete etter multimeteret senere..

 

Men jeg fikk tips fra en batteriforhandler om at jeg burde skifte spenningsregulator på dynamoen når jeg gikk over til Optima..

Mente på at jeg trengte en som ladda 15 volt..

 

Hvor ligger den, og er den vanskelig å skifte??

 

Bilen er en 96.mod A4 1.8

1984 VW Golf 1 8VT prosjekt

1987 VW Golf 2 Syncro

1987 DODGE RAM 350LE

x 1996 Audi A4 20V

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AudiA4_20V

Men jeg fikk tips fra en batteriforhandler om at jeg burde skifte spenningsregulator på dynamoen når jeg gikk over til Optima..

Mente på at jeg trengte en som ladda 15 volt..

 

Hvor ligger den, og er den vanskelig å skifte??

 

Bilen er en 96.mod A4 1.8

 

15 volt er litt drøyt. Da risikerer du å ta dynamoen din. Jeg har kjørt mercen med 14,5 v laderegulator. da har jeg såvidt over 14v ladespenning på batteriet. Med mye langkjøring, så holder det greit. Hvis du har webasto og sånt, bør du nok opp på 15v regulator og håpe det holder :-)

Har akkurat byttet dynamo på min nå (sleperingene på den gamle var oppbrukt) og har satt i 14,7 v regulator. Den ga 14,25 volt rett etter start med litt turtall. Har ikke målt den på "varm motor" ennå.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår