Gå til innhold

Øking av turbotrykk

Ranger emnet


Dr_BASS

Anbefalte innlegg

Hei

 

Nå har jeg fått bilen sammen igjen, men sliter med å få øket turbotrykket. På den gamle turboen hadde jeg koblet et t stykke med en slange til en elektrisk ventil slik at jeg fikk justert turbotrykket derfra, ved å øke/senke trykket på wastegaten. Nå med den nye turboen går ikke dette, jeg har prøvd til og med å fjerne slangen fra t stykket helt, uten noe resultat. Får ikke over 0,2-0,3bar ved maks belastning. Har også prøvd å stramme og slakke fjæra på wastegaten. Hva kan være feil? Hva må jeg da gjøre for å få øket turbotrykket?

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok

 

dette er en uno turbo, forrige turbo var en ihi rbh5, denne har jeg nå byttet ut med en mutsubitshi trubo som tilsvarer en t25. Denne er i allefall ikke for liten og jeg tror heller ikke den er for stor. For å få på denne måtte jeg lage en adapterplate til grenrøret, det virker i allefall ikke som om det lekker noe der. Hører ikke noe fising og merker ikke noe eksos. Lekkasjer på innsugsiden kan jeg ikke utelukke, men det er ikke gjort nevnverdige endringer siden før bytte og da kjørte jeg uten problemer med 1,1-1,2bar.

 

Har også problemer med høy og ujevn tomgang, men det mistenker jeg bensintrykksregulatoren for. Denne må justeres og jeg har prøvd meg fram litt. Nå senest skrudde jeg av bilen og nå ville den ikke starte igjen. Fikk fyra den etter å ha taua den igang, men den ville absolutt ikke gå rent ved belastning. Det er ganske merkerlig at den plutselig skal bli helt vrang tips?

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg strammet wastegaten så var den altfor slapp slik at den bare dinglet, så strammet jeg den til så den er nok fin nå. Når jeg satt sammen motoren igjen ble regreim satt på etter tdc punktene da, og har aldri hatt noe problem med motoren før. Er nok av komprsjon også. Tror det i grunn skal være nok trykk til å skubbe i gang truboen i allefall. Noe det kan være er at eksossiden på truboen har ett større hull enn min adapter og grenrør samt at slangene har mindre dim enn turboen. Dette skal vel ikke ha så mye å si når man lader så lite uansett ?

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men rart at bilen gikk bra, så skrudde jeg den av så ville den ikke starte igjen. Tror jeg skal opp til mr kollevold og få han til å teste den bensintrykksregulatoren jeg, mistenker at den kanskje har kvelda eller noe. Har ikke kjørt med den før.

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_BASS

Men rart at bilen gikk bra, så skrudde jeg den av så ville den ikke starte igjen. Tror jeg skal opp til mr kollevold og få han til å teste den bensintrykksregulatoren jeg, mistenker at den kanskje har kvelda eller noe. Har ikke kjørt med den før.

 

 

Fungerer ikke inspruten, så blir det ikke eksostrykk til å skubbe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig å si, men med datasprut og skikkelig mapping så skal jeg satse på litt over 200hk. Når motoren er ferdig må jeg få stivet bil mer opp. Stabsatg og stive fjører og dempere er ikke nok :P Tenkte å først prøve med bur og teflon foringer, så evt stive opp oppheng o.l

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei trykk etter at du strammet opp aktuator staget ja! He he..Regna med det. Blir gøy å se hvordan miniatyr motoren din funker i forhold til min. Blir ikke å tøye strikken så langt som 200+hk for min del, holder med ~150 som funker hele året.

 

chicken

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hatsu

...hei

 

DR_BASS Sitter det en IHI RHB5 snurre originalt på uno, eller hvlken bil tok du den fra?

 

ciao

 

Er nok en sånn turbo som sitter på orginalt, ihvertfall så er det en IHI, står ihvertfall det på turboen jeg kjøte av Dr_Bass i går..

 

Vepsen, var det du som satt på med han i går?

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår