Gå til innhold

Hjelp til godkjenning av ombygging?!?!

Ranger emnet

Techs

Anbefalte innlegg

Ring på biltilsynet og hør hva som må/bør gjøres for å få en godkjenning.

Det beste når en skal ombygge en bil er å ha jevnlig kontakt med de, for de vet hva en må/bør skifte for å få det godkjent...

Tror ikke du trenger noe papirer på delene dine, er vell bare å vise den på Biltilsynet med dine modifikasjoner og få den godkjent(hvis alt er bra nok).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for mer hjelp!!

Jeg har kontaktet Møller og de har vært litt Ubehjelpelige frem til jeg skrev en kvass mail om at de burde ta meg seriøst når jeg spør om hjelp. Så denne gangen fikk jeg hvertfal svar om at de ikke kunne skaffe papirer på ombyggingen. Men de mente jeg kunne komme med utskrift av alle deler med delenr til en VR6 så kan eventuelt biltilsynet sjekke om delene er byttet.. Jeg har hatt bilen inne til test og sjekk hos diverse verksteder og de har ment at bilen er MEGET bra bygd. Kan ikke se noen plass at det er gjort noe dårlig jobb. Jeg har byttet over absolutt alt av deler som hører til VR6. Jeg tok inn en hel "dele" bil fra tyskland og flytta alt av deler over for å være helt sikker på at ikke noe i regelboka ble glemt :)

Så får høre med biltilsynet for å høre hva de mener. Blir spennende å høre :)

Så nå spørs det... :) håper bare ikke jeg får et nei og at det ikke blir lovlig.. men det skal nok mye til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan ikke se noe grunn til at de ikke skal kunne godkjenne bilen. Det er jo en serieprodusert bil og så er det jo ikke noe EKSTREME greier heller.

Men det er ei papir-mølje uten like i dag bare for å gjøre en liten forandring på saker og ting. Men men. Sikkert det sikkreste det og :)

Får ikke tak i noen vettuge folk på vw i tyskland... jeg kan ikke tysk.. så det er få som vil svare på engelsk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Techs

Ja kan ikke se noe grunn til at de ikke skal kunne godkjenne bilen. Det er jo en serieprodusert bil og så er det jo ikke noe EKSTREME greier heller.

Men det er ei papir-mølje uten like i dag bare for å gjøre en liten forandring på saker og ting. Men men. Sikkert det sikkreste det og :)

Får ikke tak i noen vettuge folk på vw i tyskland... jeg kan ikke tysk.. så det er få som vil svare på engelsk...

Du trenger sikkert en effekt test av motor, så trenger du papirer på hvor mye bremsene din e er godkjent for, også kan en jo alltids få møller til å se over bilen og "godkjenne" at alt som skal være på en passat VR6 er der, bremser etc, og skrive dette i et formelt brev med stempel o.l så går nok dette bra.

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf 3 GTD Special

Du trenger sikkert en effekt test av motor, så trenger du papirer på hvor mye bremsene din e er godkjent for, også kan en jo alltids få møller til å se over bilen og "godkjenne" at alt som skal være på en passat VR6 er der, bremser etc, og skrive dette i et formelt brev med stempel o.l så går nok dette bra.

mvh

Hmm... hvis både bremser og motor er fra en VR6, så er de sikkert tilpasset hverandre;)

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Finepix

Hmm... hvis både bremser og motor er fra en VR6, så er de sikkert tilpasset hverandre;)

Ja men i Norge kjære venn hjelper det ikke å si til biltilsynet at dem er tilpasset hverandre så lenge man ikke har et papir på det, eller bevis på andre måter.

derfor skrev jg det.

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg ville jo egentlig tro at når det står delenr på delene som er byttet over.. så ser jo biltilsynet at disse delene hører til en VR6 eller ikke. Passat VR6 er jo en serieprodusert bil som alle andre biler..

Og MØLLER vil ikke hjelpe meg noe mer i denne saken uansett! så sånn er det :)

Akkuratt der syns jeg det er litt lite hjelp å få. Men de har nok mange henvendelser hver dag vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har en buddy som har en Golf GL som er ombygget til VR6 turbo, og han sliter med akkurat det samme som deg. Lite hjelp å hente hos Møller. Han har holdt på å sjekke med noen i Tyskland om papirer. Kan høre med han om han har kommet frem til noen nærmere løsning.

Lykke til

-R-;)

Renault Espace 2,2 dt. Litt mods.

x 323 GT-R

x Mx6 2,5 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Techs

Ja men hør på meg nå... Golf GL til VR6 med turbo er aldri noe serieprodusert bil! Det er litt forskjell her. Har du e-mail-adresse til han som skal bygge.. så kan vi utveksle litt informasjon.

Det er klart at han sliter mer enn deg med godkjenning, men dere kan kanskje dra nytte av erfaringer til hverandre. Bilen er bygget av noen på østlandet, men jeg tror ikke de hadde prøvd å få den godkjent før den ble solgt. Skal sjekke hvilken e-mail adresse han har.

-R-

Renault Espace 2,2 dt. Litt mods.

x 323 GT-R

x Mx6 2,5 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider