Gå til innhold

Audi`s nye baby!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Originally posted by Jonte

Faen hvor mange idioter det er på det her forumet..

Denne Audien var helt kurrant den, og ser den nå så veldig mye værre ut enn sine konkurrenter som Porsche Cayenne, Volvo XC90, VW Touraeg? Dette er SUV'er, som er laga for å kjøre på hytteveier etc.. Ikke til å kjøre på bane med.. Så om den understyrer eller lignende, det gir man seg vel en GOD faen i?

Sett en amerikansk SUV før? mye råere enn den der jalla passaten på stylter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Kebab gud

beklager .. er en stor forskjeld på SUV og Off roader

SUver er laget for å kjøre på veier .. Offroader er laget for å kjøregjennom skogen :P

finnes noen "hybrider" som bla X5 .. kan brukes til begge .. Touareg (eller hva den heter) kan også brukes til begge deler..

den der altså Q7 tror jeg er en 100% SUV .. har vel ikke sikklig 4wd girkasse engang :P

Noen her som vet hvor den tyske "testen" med diverse 4wd-biler hvor det gjelder å komme opp en slalombakke er?

Der var det kun Audi Allroad som kom seg helt opp. En godt underholdene, om men kanskje verdiløs sammenligning.

Hvis Touareg er en "begge deler", hvorfor skulle ikke Q7 være det, det er vel god grunn til å tro at Q7 får Quattro istedet for Touaregs Haldex løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Sett en amerikansk SUV før? mye råere enn den der jalla passaten på stylter...

Selvsagt.. Glemte av Amerikanske.. :)

Originally posted by fcuk

Hvis Touareg er en "begge deler", hvorfor skulle ikke Q7 være det, det er vel god grunn til å tro at Q7 får Quattro istedet for Touaregs Haldex løsning.

Er ikke Quattro og 4motion det samme med den Haldex løsninga nå?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Er ikke Quattro og 4motion det samme med den Haldex løsninga nå?

Quattro brukes på Audiene med langsmontert motor. Denne Quattro brukes også under 4Motion-navnet på Passat, ellers brukes Haldex under 4Motion-navnet hos VW. Hos Audi kaller man Haldex for Quattro på TT og A3, begge gjør sitt for å holde teknologien og merkenavnet adskilt.

Touareg er ett unntak, for den har langsmontert motor OG haldex.

Så, svaret er nærmere nei enn ja.

Kilde: http://www.daniil.dds.nl/skoda/vag-4wd-types.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss..nesten litt stolt jeg nå..har aldri hatt en tråd som har laget så mye liv..hehe :)

litt gøy!

men..tilbake til bilen.. går for det forslaget om å PS`e den..nå har ikke jeg PS..ei heller k an jeg bruke det, så jeg overlater det til noen som har og kan bruke det :)

så kom gjerne med forslag.. kan sikkert bli et bra forslag til konk #17 og den der..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by scorpiobabe

unnskyld meg men hva er kult med audier??bare pappa gutter kjører de..sier bare en ting jeg:ALDRI UTEN DAGLIG IRRITASJON:D

Aldri uten daglig irritasjon... over de mange Ford-eiere som ikke forstår når de bør gå stille i dørene. ;)

vel... ford har holdt på lengst og koster ikke 2,5 mill og er lekker og digg og kjøre da..blæh.... du durde tenke før du snakker

Du burde la være å snakke. Mercedes-Benz har holdt på lengst. Det eneste Ford har holdt på lengst med er å bygge T-Forder.

De hadde 100 års jubileum i den anledning forleden år, om jeg ikke erindrer begivenhetenes gang i feil rekkefølge her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unnskyld meg men hva er kult med audier??bare pappa gutter kjører de.....

Originally posted by scorpiobabe ........du durde tenke før du snakker

smart sagt scorpiobabben:rolleyes: hvor tar du det fra?

Den SUV'en var FET!

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Du burde la være å snakke. Mercedes-Benz har holdt på lengst. Det eneste Ford har holdt på lengst med er å bygge T-Forder.

De hadde 100 års jubileum i den anledning forleden år, om jeg ikke erindrer begivenhetenes gang i feil rekkefølge her.

hårsåre audi eiere.. som vanlig ser jeg...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

hårsåre audi eiere.. som vanlig ser jeg...

For en selvinnsikt du har, Kjetil. ;)

Du er imidlertid ikke typen til å snakke om deg selv, så jeg formoder at du snakker om andre Audi-eiere.

I så måte er det svært så hårreisende anklager du kommer med på morgenkvisten. Skulle virkelig jeg være hårsår?

Det må i så fall skyldes at jeg var frustrert og rev meg i håret pga. alle Fordene jeg så under oppveksten.

Jeg tror derimot at du ble støtt av noe jeg skrev.

Men du er sikkert bare trøtt og har ikke fått opp øynene ennå, så jeg tilgir deg.

:)

Takk for kjølevann-tipset, forresten. Registeret var ikke tett, ei heller radiatoren, men selve termostaten var til vinterbruk.

Hehe, det er nok forklaringen til at motoren holdt en temperatur på 150 grader. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

For en selvinnsikt du har, Kjetil. ;)

Du er imidlertid ikke typen til å snakke om deg selv, så jeg formoder at du snakker om andre Audi-eiere.

I så måte er det svært så hårreisende anklager du kommer med på morgenkvisten. Skulle virkelig jeg være hårsår?

Det må i så fall skyldes at jeg var frustrert og rev meg i håret pga. alle Fordene jeg så under oppveksten.

Jeg tror derimot at du ble støtt av noe jeg skrev.

Men du er sikkert bare trøtt og har ikke fått opp øynene ennå, så jeg tilgir deg.

:)

Takk for kjølevann-tipset, forresten. Registeret var ikke tett, ei heller radiatoren, men selve termostaten var til vinterbruk.

Hehe, det er nok forklaringen til at motoren holdt en temperatur på 150 grader. :D

ok.. bra det funket.. kunne tenke meg det var noe slikt..

forresten så var det litt ironi bak hele greia.. allle er vel litt "hårsåre" angående sitt merke. hvis du skjønner...;) :D :D

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

ok.. bra det funket.. kunne tenke meg det var noe slikt..

forresten så var det litt ironi bak hele greia.. allle er vel litt "hårsåre" angående sitt merke. hvis du skjønner...;) :D :D

må krempte litt... alle audi eiere er ufattelig hårsår hvis du sier noe om bilen deres.. Uansett hvor sant det er....audi eiere er rar, alle jeg har møtt iallefall.. og det er mange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med robert.. audi eiere er spesielle dyr....

Jeg kjører ford å disser ford selv.. det er ikke noe spesiellt bra merke men de er billige, billige deler å det viktigste.. de er MORSOMME å kjøre for lite penger.... Hva hadde vinteren vært uten en ford :D (rwd da)

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider