Gå til innhold

Hvilken bensintank trenger jeg?

Shakotan

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en bensintank til min nyinnkjøpte vinterbil, men jo fler jeg spør, jo mer usikker blir jeg på hvilken tank jeg egentlig skal ha...

Saken er den at min bil er importert fra Danmark, og der hadde de tidlig på 90-tallet en modell med DOHC-motor og forgasser (!!!). Bilen er en 90/91 sedan. Jeg har allerede montert tanken som fulgte med bilen (uten elektrisk pumpe), men uten hell. Har heller ikke funnet noen mekanisk pumpe i motorrommet. På ledningene som henger bak ser det ut som at det skal være innebygget elektrisk pumpe. Der henger det to plugger med tre ledninger i hver i tillegg til ledningene til måleren.

Dersom noen med sikkerhet kan fortelle meg hva slags tank jeg er på jakt etter vil jeg sette stor pris på det :)

Fredrik

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike problemstillinger er nok ikke noe for katalogrytterene hos Røhne og Selmer. Denne bilen ble jo ikke levert med forgasser. Da hjelper det lite at jeg faktisk har en slik bil på gårdsplassen. Den finnes nemlig ikke...

Litt av problemet er vel antakelig at de kun har kataloger på biler levert her i landet. Ergo er det umulig for dem å finne ut hva slags tank jeg skal ha. Derfor henvender jeg meg til vanlige mennesker med sunn fornuft i stedet :D

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrFord

Doch'en har innebygd bensin pumpe i tanken. Og må ha en lik sies det..

Se på Krogslund side..

her er tanken du må ha..

25510009 Tank,Benzin,2/90-2/93 1.621,45

Link:

Krogslund.no

Alt tyder på at det stemmer ja. Forgasser eller ei...

Da er det bare å håpe at noen har en slik tank liggende... :)

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt på dohc-forgasser, sett det i kataloger men aldri hørt eller sett, åssen er den med tanke på effekt og sånn?

Ang. tank hvis det ennå er ett problem, kontakt ford i danmark, ev. danske huggere.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider