Gå til innhold

Sort Ascona i "breisladden" på Gatebil/september

Ranger emnet

Subsuki

Anbefalte innlegg

Det er større potensiale i LET motoren enn i Cosworthen, men det er vel lettere og få tak i gromdeler til en Cosworth i Norge... Han med den svarte som tråden her er om setter vel bare inn det han har også kjører han det til det ikke orker mer ettersom jeg har hørt ihvertfall... Sist treff turte han ikke åpne panseret en gang :P

"Gott schuf Adam, und Adam den Opel"

-79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS!

-00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS!

-79 Opel Kadett C City 1,2N

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, for det er bestemt at så fort penga kommer så SKAL jeg ha meg noe Ascona B med bra motor, vil helst ha LET, men om Cosworth er bedre enn LET så vil jeg ikke ha LET.. Men om LET funker like bra så vil jeg ha den, for tenker meg det blir en tur i breisladden når bilen holder til det...

Ascona B c20let *godkjent*

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor jeg vil ha LET også.. Mye penere når man åpner panseret, og Opel er best med Opel motor egentlig.. Blir antageligvis en ganske vill kadett etter hvert som banebil sammen med broren min, men for min del er Ascona B mer hellig enn Kadett C, Ascona som fikk meg til å begynne å digge Opel tross alt.. Derfor må jeg bare ha en verst slik en allikevel etter hvert..

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes nok Ascona er hakket råere jeg å :D Om jeg skulle hatt en banebil tror jeg at jeg hadde satset på en Vectra A 4x4 jeg... Men nå sporer vi av fælt her ;)

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sporer av sinnsykt, men vi hadde 2 krav til bilen før vi skulle finne bil, bakhjulstrekk og liten vekt... Skal bli sladdebil\lekebil på treff rundt omkring, hehe... Så fikk da ordna noe Opel, og orker ikke ha en versting Ascona til banebil når jeg skal ha en som vanlig bruksbil... Blir dobbelt liksom..

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by ZombiE

Det er større potensiale i LET motoren enn i Cosworthen, men det er vel lettere og få tak i gromdeler til en Cosworth i Norge... Han med den svarte som tråden her er om setter vel bare inn det han har også kjører han det til det ikke orker mer ettersom jeg har hørt ihvertfall... Sist treff turte han ikke åpne panseret en gang :P

Hvor mye klarer du å hente ut på en LET motor da??

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye man kan klare og ta ut av disse motorene jeg, men med EDS phase IV får man 365hk og 485nm. (EDS sine tall)

LeistungsdiagramPh4.gif

Da er det underspyling, forsterka råder, lavkomp stempler, høyere bensintrykk, større dyser, ny turbo (KKK-K16/K26), større intercoler, og ny mapping. Ettersom jeg forstår med mine fraværende tyskkunskaper... :D

Kilde

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ZombiE

Vet ikke hvor mye man kan klare og ta ut av disse motorene jeg, men med EDS phase IV får man 365hk og 485nm. (EDS sine tall)

LeistungsdiagramPh4.gif

Da er det underspyling, forsterka råder, lavkomp stempler, høyere bensintrykk, større dyser, ny turbo (KKK-K16/K26), større intercoler, og ny mapping. Ettersom jeg forstår med mine fraværende tyskkunskaper... :D

Kilde

Å gjør du det samme men en cossie motor har du over 400hk ;)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Men er det noen som har noe film av denne?for kameraet til han kompisen min mista batteriet under breisladd på rudskogen og fikk med bare en liten sladd av denne, skulle gjerne hatt mere rå Ascona B film generelt og egentlig...

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

Lenke til kommentar
Del på andre sider