Gå til innhold

Trenger kraftig toppakning. hvem lager\selger?

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

du vil ikke ha en kobberpakning, om du da ikke bygger drag bil med 2-3bar pluss i ladetrykk.

kobberpakninger leker når bilen er kald, og da kobber ikke utvider seg noe særlig når den blir varm og du får ikke komprimert den noe særlig ved montering ( i forhold til en orginal pakning ) er det i grunn toppen og blokka som utvider seg og "kniper pakningen i sammen" Når det blir vartm nok...

 

3-lags-metall pakning er tingen , MLS el cometic

 

hentet fra en annen tråd:

 

 

But due to the lower compressibility of a copper headgasket, leaks can occur if you don't have perfectly matching block & head surfaces. Putting in a tongue & groove O-ring will deform the gasket into a 3-D structure to provide a seal in the event there's a gap along the mating surface somewhere. A copper headgasket also requires a special anaerobic sealant as well.

 

 

....... They require a precision fit between the head and block as well as a special gasket sealant/adhesive. When installed and used properly, they can easily withstand heat & pressure 10x better than a widefire headgasket.

 

HOWEVER.... going back to my original assertion... if you are blowing headgaskets with the standard or widefire headgasket, using a copper headgasket will only make matters worse. IMO, copper headgaskets should only be used for high-boost (30psi+) applications where incredible combusion pressure lifts your head and/or blows your headgasket apart.

 

HOWEVER, all of the headgasket failures I've seen on 951s are due to being burnt by the intense heat of knock/detonation caused by improper air-fuel ratios and ignition timing. Combustion pressures are well within the capabilities of the widefire headgasket. If you use a copper headgasket in hopes of preventing a burned widefire headgasket, you're just masking the problem and shifting the burden elsewhere, such as the pistons and rods:

 

 

I would only go to a copper headgasket once you've done enough dyno-testing to confirm that your air-fuel ratio is flat at 12.5:1 across the board and that your ignition is spot on. And only if you can confirm that it is only combustion pressure that is actually blowing your headgasket (instead of burning it), then... it would be a good time for a copper headgasket.

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår