Gå til innhold

GT 3: Teknisk hjelp

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått GT3 kick nå, og spiller som bare det.

Har kommet et lite stykke, men sliter litt med veigrep.

 

Har en Nissan Skyline med 1072 hester, men sliter mye med feste. Har kjøpt alle gromdelene, men jeg har jo ikke peil. på åssen man justerer de, og om det er mulighet for å bedre feste med dette. LSD f.eks eller noe?

 

Og er det andre ting som er fint å endre på for å bedre kjøreegenskaper? Eller til drifting f.eks?

 

Har sett igjennom de fleste tråder om GT3 her men har ikke blitt så klok. Så finnes det noen sider om det "tekniske" her, eller har noen lyst til å forklare?

 

Har beste dekk og alt mulig.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Skal prøve å stive opp bilen litt.

Anyway! Har et annet spørsmål.

 

Har lest litt drifte-guider til spillet nå, og diverse oppsett. Men om jeg mekker en grom driftebil med gromme deler osv. i GT-mode så får jeg jo ikke brukt denne I Arcade Mode -> Free Run og -> Drift?? Jeg importerer garasjen men da er det jo de orginale bilene som kommer? :(

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Takk for svar. Skal prøve å stive opp bilen litt.

Anyway! Har et annet spørsmål.

 

Har lest litt drifte-guider til spillet nå, og diverse oppsett. Men om jeg mekker en grom driftebil med gromme deler osv. i GT-mode så får jeg jo ikke brukt denne I Arcade Mode -> Free Run og -> Drift?? Jeg importerer garasjen men da er det jo de orginale bilene som kommer? :(

 

modder du bilene i gt mode. så er de moddet i arcade mode også. Hvertfall hos meg. Har parallelldriftet en del på Playstation i 2 player. artig det. Skru av ASM og TCS ute i hovedmenyen også.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått litt bedre grep nå iallfall, men den er helt jævlig fordet.

Har bytta til MEDIUM dekk, for de andre blir jo slitt sinnsykt fort.

Har også senka den litt, det hjalp også bittelitt. Stivere fjærer, kraftigere anti-roll bars.

 

Men greier ikke et løp fordi dekkene blir så fort slitt, og jeg greier ikke å ta de igjen om jeg pitter inn fordi jeg ikke kan kjøre optimalt i svingene pga. dårlig grep. Jeg vinner på å dra de med et teit sporvalg i svingene og gi på på sletta.

 

Men vil ikke bytte bil, den drar jo skikkelig :) :)

Med mindre noen har bedre alternativer?

Kan jo stille litt på Camber og Toe-in etter hva jeg har forstått men...?

 

 

Har også fått til å drifte. Bilene er modda i Arcade mode også. Har en TXT fil med forskjellig opppsett. Likte Supra best egentlig, men den må ha mer HK enn det som stod der, sleit skikkelig med å få ut rompa. Med andre biler snurrer jeg masse men... det ordner seg :)

På de bilene som slenger lett så slipper jeg gassen inn i svingen, legger meg ut og kontra-styrer til jeg er ute av svingen. Gir ikke gass i svingen, da snurrer jeg hele tiden. Er dette riktig?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Har fått litt bedre grep nå iallfall, men den er helt jævlig fordet.

Har bytta til MEDIUM dekk, for de andre blir jo slitt sinnsykt fort.

Har også senka den litt, det hjalp også bittelitt. Stivere fjærer, kraftigere anti-roll bars.

 

Men greier ikke et løp fordi dekkene blir så fort slitt, og jeg greier ikke å ta de igjen om jeg pitter inn fordi jeg ikke kan kjøre optimalt i svingene pga. dårlig grep. Jeg vinner på å dra de med et teit sporvalg i svingene og gi på på sletta.

 

Men vil ikke bytte bil, den drar jo skikkelig :) :)

Med mindre noen har bedre alternativer?

Kan jo stille litt på Camber og Toe-in etter hva jeg har forstått men...?

 

 

Har også fått til å drifte. Bilene er modda i Arcade mode også. Har en TXT fil med forskjellig opppsett. Likte Supra best egentlig, men den må ha mer HK enn det som stod der, sleit skikkelig med å få ut rompa. Med andre biler snurrer jeg masse men... det ordner seg :)

På de bilene som slenger lett så slipper jeg gassen inn i svingen, legger meg ut og kontra-styrer til jeg er ute av svingen. Gir ikke gass i svingen, da snurrer jeg hele tiden. Er dette riktig?

 

gå på www.drifting.com og sjekk ann bilde forumet, ser du hvordan camberen og toe in er justert på de litt proffe bilene?

 

De er justert ganske mye for å opprett holde sving grepet på forhjulene og minske grepet bak. Eneste måten å få driftet ordentlig med er å prøve å faile, er ikke så lett som det ser ut til.

 

Fikk til en utrolig bra drift engang med Rx7, da hadde jeg myke fjærer og litt stive anti rollbars, litt dårlige dekk var noe medium hard eller noe, da får du nemlig driftet i høyere fart. men du må først og fremst skape din egen stil.

 

Jeg liker å bremse den inn i drift og ved å svinge slik at bilen får ubalanse og baken kommer. da er det bare å følge på med gassen.

 

Øvelse gjør mester, du må se fram til flere timers innstillings tid på GT3 for å få til noe bra. Fikk litt lyst til å prøve igjen. er så lenge siden sist

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel en 20-30talls replays der jeg drifter med diverse biler. Har på en måte funnet meg et ca standard-oppsett som jeg bruker på alle bilene før jeg prøver dem første gangen.

Uansett så er planen etterhvert å mekke isammen en drifting-video basert på Gt3

 

Godt sted å begynne med drifting er en TVR Griffith.

 

Når du klarer å mestre den så ligger du godt an til å kunne finstille dine egne biler.

'92 Polo G40

 

Go Hard or Go Home.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri laget noe drift settings jeg.. Syns ikke det er noe problem å drifte:) Pleier å gjøre det på to foskjellige måter: hvis man har 4wd eller ikke så mye hk på 2wd så legger jeg kontra før svingen å bare føler hvor mye gass jeg må bruke gjennom hele svingen. Eller så bare gir jeg gass så jeg får en sladd gjennom hele. Har normal dekka på når jeg drifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk av LSD er i teorien ganske enkelt.. kjøp full custom for det første..

 

Justerer du en kraftig brems, så får du bedre grep rett frem, men det kan bli litt problematisk i svinger.. et alternativ er kraftig brems ved aks, og svak brems ved retardasjon. Dette gjør bilen grei å svinge hvis du ikke bruker gassen...

 

svakere stab stag gir bedre grep...

 

få kreftene bakover.. kjør svak camber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla folkens, lenge siden sist nå!

 

Når du modder bilene i GT3, så er de også moddet når du finner de i garagen på arcade-mode. Men en liten bug som irriterer meg der, er at det ikke står riktig antall HP der inne. En 700hesters supra vil fortsatt stå oppgitt med original effekt i arcade mode. Flere som har sett det?

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår